فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

به عنوان یک ایرانی از این پهلوان کشورم چیزی نمی‌دانستم. این شخصیت ظرفیت یک سریال را دارد. البته نمی‌دانم اطلاعات از زندگی ایشان در حد یک سریال وجود دارد یا نه؟ شاید شخصیت او هم مانند خودش مورد ظلم قرار گرفته است. واقعا چرا ما قدر و ارزش استوره ها و قهرمان‌هایمان را نمی‌دانیم؟ هالیوود از هیچ قهرمان می سازد. قهرمان‌هایی که نه تنها الگو جوانان خودشان می شود بلکه الگو تمامی جوانان این کره‌خاکی می شود.

این فیلم اگر حقیقت را هم نشان نداده باشد، ارزش دیدن دارد. چرا که ارزش‌های انسانیت را به نمایش گذاشته است. در انتهای فیلم راوی می گوید -نقل به مضمون- علت مرگ تختی مهم نیست، زندگی او و شخصیت او مهم است. اولا علت مرگ او مهم است. این به ما کمک می کند بهتر این شخصیت را بشناسیم. و ثانیا تنها به نمایش گذاشتن این شخصیت مهم نیست. بله نشان دادن شخصیت یک پهلوان مهم است ولی مهم تر از آن نشان دادن علت‌های شکل‌گیری این شخصیت است؛ که متاسفانه در فیلم به آن پرداخته نشده است. و این معمول فیلم‌هایی است که در وطن‌مان ساخته می‌شود؛ متاسفانه راه رشد و ساخته شدن این قهرمانان را به نمایش نمی‌گذارند.

هر چند نقدهای زیادی به این فیلم وارد کردند ولی من وقتی این فیلم را تماشا کردم، با خود گفتم تمام نقدها به کنار اما چرا علت شکل گیر این شخصیت را نشان نداده‌اند؟

نظرات  (۱)

  • آفتابگردون ...
  • دقیقا منم نگاش میکردم به همین اندازه اعصابم خرد شد. اولا که ریشه کارا و رفتاراشو نشون نمیداد درسته که به مردم کمک زیادی میکرد اما یه جوری بود که انگار به خاطر قرار گرفتن توی اون موقعیت و گاهی به خاطر رودربایسی اون کارا رو کرده. آخر فیلم هم رسما افسرده نشونش دادن و گفتن خودکشی کرده هرچند راوی گفت مهم نیست چطور مرده ولی اینکه حکومت اونو از سر راه برداشته بس که خار چشمشون بوده واقعا تفاوت نداره با این موجود افسرده و بریده از کل دنیا؟

    نمیدونم چرا ما ایرانیا وقتی یه کاریو میکنیم سعی نمیکنیم بهترین رو ارائه بدیم! به ۶۰_۷۰ درصد در بهترین حالت راضی  میشیم درحالیکه میتونیم بهتر از ۱۰۰ باشیم. تو همه چی هم اینطوری خستگی و لش بازی داریما از دارو ساختن و کیفیتشون بگیر تا لوازم داخلی تا فیلمامون. چرا واقعا بعضیا نمیفهمن این درصد شل بازیاشون، کل خروجی رو خراب میکنه...