فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

می‌خواستم در باب نمازی که در یکشنبه‌های ذی‌القعده وارد شده است مطلبی بنویسم هم یادآوری باشد برای آنان که اهلش هستند و هم ترقیبی خودم، که یادم آمد قبلا هم در موردش نوشته‌ام. به بایگانی وبلاگم نگاهی انداختم و دو پست پیدا کردم. این و این. هر دو مربوط به سال ۹۷ بود. وقتی آن دو پست را خواندم، دیدم برای این پست همان حرف‌ها را می‌خواستم بگویم که قبلا گفته بودم! هر چند تکرار خوب است و اینکه در اینجا درختی برای کاغذ‌های نوشته شده قطع نمی‌شود، ولی خوب وقت دیگران هم ارزش دارد. و همچنین وقت خودم. پس به این نتیجه رسیدم که به همان دو مطلب قبل لینک بدهم.

امّا چیزی که فکرم را مشغول کرد این بود که بعد از گذشت زمان من باز هم می‌خواستم همان حرف‌ها را بزنم و حرف دیگری نداشتم! و این ناشی از عدم مطالعه من در این زمینه است. مناسبت‌ها فرصت خوبی هستند برای مطالعه روی موضوعات مختلف که در غیر آن ایّام فرصت مطالعه پیدا نمی‌شود. مخصوصا اگر دست به نوشتن داشته باشید و بخواهید در وبلاگ‌تان مناسبت‌نگاری کرده باشید، بدون مطالعه نمی‌توانید چیز خوبی از آب دربیاورید. به ویژه وقتی یکی دوسال از مناسبت‌نگاری‌ها گذشته باشد و دیگر حرفی در باب آن مناسبت برای گفتن نداشته باشید.

مناسبت‌نگاری یا تقویم‌نگاری را مغتنم بشمارید؛ هم به عنوان یک فرصت مطالعه و هم یک ایده و موضوع برای نوشتن!

نظرات  (۵)

  • جواد انبارداران
  • حال میکنم میام میبینم روت تاثیر گذاشتم و پیامبر بشاگرد رو لینکش کردی

    شما دعا کن تا سال دیگه این نماز قضاها تموم بشه

    غسل و نماز مستحبی هم در خدمتیم

    پاسخ:
    از خوبی‌های نماز اینکه با وجود نماز قضا داشتن میشه نماز مستحبی هم خوند و مثل روزه نیست. و اینکه بهونه نماز قضا نیار.

    حالا که داری حال می کنی، از کجا معلوم تاثیر مثبت گذاشتی :))
  • آفتابگردون ...
  • ممنونم از یاد آوریتون

    من درست اینو نمیدونستم.

    و اینکه موافقم اگه ادم مطالعه نکنه توی مناسبت نگاری میفته به تکرار متاسفانه. خودم چند باری اینطوری شدم

     

    پاسخ:
    امید وارم تنها یک یادآوری نباشه و عمل رو در پی خودش داشته باشه
  • جواد انبارداران
  • مگه من اصلا تاثیر منفی هم بلدم بزارم؟ 😆

    حالا ان شاء الله یکشنبه بعدی

    این هفته که از دستم رفت

    قبلاً که توفیق خواندنش رو نداشتم.

    ان شاءالله امروز بشود... ممنون از یادآوری.

  • آفتابگردون ...
  • با تشکر از مخاطب خاصتون