فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

از دور که به چهارراه نزدیک می‌شدم جمعیتی که جمع شده بودند مشخص بود. کمی که نزدیک‌تر شدم، دیدم خانمی که ماسک زده بود داد میزد و میگفت : مگه خیابون مال باباته؟ ماسکی که البته کمی هم خونی بود، را با دست بدون دستکش پایین آورد و همین که خواست دوباره فریاد بزند جمعیت دو یا سه متر از او فاصله گرفتند. همین فاصله گرفتن باعث شد که حرفش را بخورد و راهش را کج کند و فرار را بر قرار ترجیح دهد.

اما جریان از چه قرار بود؟ دختری جوان به این خانم تذکر داده بود که شما که بیمار هستید و ناقل کرونا، نباید از خانه بیرون بیایید! و آن خانم قصد داشته که با داد و بی‌داد جمعیت را دور خود جمع کند تا با حمایت مردم بتواند جواب آن دختر را بدهد. مثل وقتی که در مورد حجاب به این خانم‌ها تذکر داده می‌شود. اما اینجا دیگر این ترفند جوابگو نبوده است و بیشتر مایه خجالت و شرمساری خودش را فراهم کرد.

اما چرا در جایی که تذکر مربوط به پوشش نامتعارف باشد مردم پشت خطاکار می‌ایستند و از او حمایت می‌کنند ولی در این مورد از خطاکار حمایت نکردند؟

در هر دو مورد شخص تذکر دهنده به خاطر جامعه و مردم وارد عمل می شود. در یکی مشکل جسمی برای جامعه به وجود می‌‌آید و در دیگری روح و روان جامعه خراب می‌شود. چه فرقی دارد جامعه از کرونا رنج ببرد یا از مریض بودنِ روان و روح؟ 
شاید خیلی‌ها خطرات پوشش‌های نامتعارف را احساس نکنند، ولی این ندیدن و احساس نکردنِ ما دلیل نمی‌شود که تاثر نگذارد. وقتی می‌گویم پوشش نامتعارف منظورم اعم است از مرد و زن. همچنین پوشش نامتعارف، چادری و غیرچادری نمی‌شناسد.

نظرات  (۴)

  • آفتابگردون ...
  • مشکل از نوع تذکر دادن هم هست. خیلیا نگاه از بالا به پایین دارن و تند صحبت میکنن یا گیر میدن به طرف عوض اینه صمیمانه و گرم و کوتاه بگن و بگذرن...

    پاسخ:
    بله اون که صد درصد ... برای تذکر دادن باید به خیلی چیز‌ها توجه کرد .

    امّا سوال اینجا است مردم از کدوم حمایت می‌کنن... 
  • آفتابگردون ...
  • تا وقتی طرف خودش گارد نگیره از مردم کسیجرات نمیکنه دخالت کنه... این نکات ریز تذکر دادن رو دکتر علی غلامی عزیز یادمون داد و واقعا اونقدر کارگشاست که ادم فکرشو نمیکنه....

    به قول حاج اقا پناهیان برای اینکه بدها خوب بشن باید خوبها خوبتر بشن...

    اینجاست که باید گفت خدا لعنت کنه اونایی که توی این شرایط اقتصادی دزدی و اختلاس میکنن و نظام اسلامی و نگاه به همه حکومت رو خراب میکنن. 

    پاسخ:
    موافقم.
    یه پست بذار و اون نکات ریز رو به صورت جامع بنویس!

    به نظرم مردم یه وقتایی از سر لجبازی مدافع یه قصه یا ماجرایی می شوند.مثلا وقتی از حرف یه روحانی یا یه خانم با پوشش چادر ناراحت می شوند تصمیم میگیرند که با مذهب و هرچی که به مذهب مربوطه مخالفت کنند.حتی اگر باور قلبیشان به رعایت یا مثبت بودن اون ماجرا باشد...یه وقتایی هم به علت شناخت ناقص مردم مشکلات جسمانی را مهم تر از مشکلات درونی می بینند.مثلا اگر طرف زیبا باشه ولی دچار افسردگی باشه ممکنه بهش پیشنهاد بدن که خب تو که زیبایی به خودت برس و این حس افسردگی را از خودت دور کن و خیلی کم سراغ اصل بروند و بگوییند شاید اینقدر جراحی انجام داده دیگه هیچی ارضاش نمی کند.نمیگم پوشش کامل فقط چادره .نه پوشش کامل برای مرد و زن هست و با نوع لباسی که انتخاب می کنند.

    بله،بعضی بیماری های جسمانی دوایی ندارند اما تا حدی قابل کنترل هستند اما همین مثال شما وقتی یه مرد یا زن حجاب قانونی خودشان را رعایت نکنند ممکنه باعث ایجاد حال بد توی زندگی بقیه بشوند و این فکر توی ذهن زن یا مردی پیش بیاد که چرا همسر من اینقدر به خودش نرسد تا من به دیگران نشونش بدم

     

    امیدوارم پراکنده و سنگین جواب نداده باشم.و چون موضوع پوشش درست را مطرح کردید.سعی کردم مثال هایم در رابطه با ظاهر و زیبایی باشد

    پاسخ:
    خیلی هم خوب و به جا.

    خیلی ممنون از لطف نظر‌تون.
  • محمد صادق تقی زاده
  • عاااااااااااااااااااااااااااااالی بود !