فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

مدرنیته و نفسانیت امانیسم عامل تمام بدبختی بشر امروز است، نمونه بارز جنایت‌های مدرنیته کشتار‌های بی‌سابقه جنگ جهانی اول و دوم است و حتی این ویروس کرونا هم ریشه در آن دارد؛ که در آینده مشخص می‌شود جنگ جهانی سوم بوده است یا نه!

اسکافیلد و بلیک دو سرباز جوان انگلیسی در مأموریتی غیر ممکن باید با پیغام بردن برای گردان دوم جان ۱۶۰۰ نفر را نجات دهند. آن‌ها زمان بسیار کمی‌دارند و عقربه‌ها به سرعت پیش‌ می‌روند و آن‌ها باید خود را سریع‌تر به گردان برسانند تا این گردان در تله‌ای که برای‌شان آماده شده نروند. و از طرفی بلیک یک انگیزه شخصی هم دارد؛ برادرش. برادر بلیک در این گردان خدمت می‌کند و جان او هم در خطر است.

خط داستانی نسبتا جذابی دارد بخصوص که تلاقی‌های مرگ و زندگی در آن جریان دارد. امّا اگر بخواهم بگویم آموزنده بود، نمی‌توانم بگویم؛ حداقل برای من آموزنده نبود و ارزش وقت‌گذاری نداشت، به‌خصوص در این مقطع که فرصت‌هایم خیلی محدود شده است. امّا نکته‌ای که به نظرم جالب آمد و شما هم اگر این فیلم را تماشا کردید به آن توجه کنید این است که در هر صحنه‌ای از این فیلم،‌ خاطراتی که از دوران دفاع مقدس شنیده‌ام، به ذهنم تداعی می‌شد، البته نه به خاطر شباهت بلکه به خاطر تضاد بسیاری که داشتند. حتما فیلمی و یا کتابی از دوران دفاع مقدس خوانده‌اید؟ وقتی در مقام مقایسه برمی‌آییم واقعا تفاوت را احساس می‌کنیم و معجزه بودن ۸ سال دفاع مقدس خودمان را درک می‌کنیم. مثل وقتی که کتاب در غرب خبری نیست و یا کتاب وداع با اسلحه را می‌خوانیم.

نظرات  (۲)

  • آفتابگردون ...
  • چند وقت پیش داداشمم اومده گیر داده بیا فیلم ببینیم. رفتیم نجات سرباز رایان رو دیدیم که اونم انگار اسکاری چیزی گرفته. قشنگ بودا ولی همش بکش بکش بود :/ 

    اینم بازم داشت میگفت قشنگه، یامین پور هم استوری کرده بود اینو به عنوان یه فیلم حماسی! ولی باز اینم همونه به نظرم :/

    فیلم خوب خارجی میخواید برای مثال لوسی ۲۰۱۴ رو ببینید! تا بقیه خوبا رو بیام بهتون بگم :)

    پاسخ:
    لوسی ۲۰۱۴ رو قبلا دیدم شاید ۴ سال پیش بود ولی به اسم فیلم توجه نکردم، الآن که توی گوگل سرچ کردم دیدم همون فیلمیه که قبلا دیدم... نسبتا فیلم خوبی بود البته بیشتر داستانش برام جالب بود و پایانش به خاطر همین توی ذهنم مونده.
    ممنون از معرفی (:
  • آفتابگردون ...
  • آره داستانش خیلی خوب بود. من هی تطبیقش میدادم با باورهای خودمون که اگر انسان به مدارج بالا برسه میتونه طی الارض بکنه و یه چیزایی رو ببینه و بفهمه واسه همین نمیدونید چه لذتی میبردم از دیدن این فیلم.

    چون یه بار دیگه گفته بودم بهتون فیلم معرفی میکنم باید یه چند تایی بگم :) متاسفانه دوسال پیش لپ تاپم دزدیده شد. ۲۰۰ گیگ فیلم و سریال خوبِ انتخاب شده هم باهاش رفت واسه همین شاخص‌ها رو یادم میاد، باید بشینم فکر کنم که اسم بقیه رو یادم بیاد.

    سری Divergent رو ببینید اگه ندیدید ۳ تا بود گمونم و خیلی دوسش داشتم

    The glass castle هم خوبه

    و the fault in our stars  ۲۰۱۴

    فعلا همینا رو ببینید که بهم بگید اصلا با سلیقه‌تون جوره یا نه :)

    پاسخ:
    ممنون از معرفی.
    این چند وقت که اصلا وقت ندارم و فرصت نمی‌شه. 
    وقتی لپ تاپ یا تبلت و یا گوشی دزدیده و یا گم و یا خراب میشه در کنار غصه هزینه‌ها و درد از دست‌دادن اطلاعات بیشتره.