فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

وقتی می‌نویسید، مخصوصا با قلم، ناخودآگاه تمام توجه و حواس شما به موضوع مورد نظر است. کمتر کسی می تواند هنگام نوشتن به چیزی غیر از آنچه می نویسد فکر کند. بر همین اساس می توان کاغذ و قلم را ابزاری فوق العاده برای تمرکز حواس به حساب آورد. پیشنهاد می‌کنم امتحانش کنید، من که هرگاه می‌خواهم روی موضوعی متمرکز شوم، حتما قلم دست می‌گیرم. به هنگام اندیشیدن نباید قلم را فراموش کرد!

نظرات  (۱۰)

  • اردیبهشت ..
  • اگه وقتی میخوایم بنویسیم فکرامون جمع نمیشه و مدام کلمات توی سرت رو انگار دارن هم میزنن و اونیکه میخوای بنویسی نمیشه,چی؟

    پاسخ:
    همون کلماتی که توی ذهن هم زده میشن رو باید نوشت .... هم زده بودنش مهم نیس، وقتی نوشته شد بعد میشه مرتبش کرد و همچنین ذهن آروم میشه.
  • آفتابگردون ...
  • برای تمرکز برای تفکر و در نظر گرفتن تمام ابعاد یک موضوع

    برای تخلیه افکار منفی یا بروز حال خوب 

    برای تعدیل زندگی و بالا بردن تحمل

    برای مرور و یادگیری مفاهیم مهم

    چه با قلم چه با کیبورد، نوشتن یکی از بزرگترین نعمت‌هاست.

    پاسخ:
    قلم یا کیبورد بیشتر به عادت ربط داره ... امّا احساس من اینه که با قلم نوشتن تاثیر بیشتری داره
  • آفتابگردون ...
  • یادمه شما میخواستید بدون لپ‌تاپ برامون پست بذارید چه آه و ناله‌ها که نمیکردید :)

    آره آدم با هرچی انس بگیره، اون شیء/شخص رو به بقیه ترجیح میده. منم یه زمانی خیلی با قلم اُخت شده بودم میفهمم چی میگید.

    خوبی کیبوردهای الکترونیک در دسترس بودنشون توی همه زمانها و مکانهاست که برای قلم محدودیت حساب میشه. با این وجود اینو قبول دارم که قلم و کاغذ چون برای حس پنجگانه ما ملموس‌تره، خیلی بهتر باهاش ارتباط میگیریم و دوست‌ترش داریم.

  • رفیقِ نیمه راه
  • تمرکز تمرکزه دیگه حالا با قلم یا بی قلم...

    پاسخ:
    حالا چرا اینقدر بی‌اعصابی؟   :)
  • عـلیـرضـ ـا
  • قلم رقص قشنگی داره امّا کاغذ زیادی مصرف می‌کنه.

    کیبورد راحت‌تره امّا سردرد میاره.

     

    پاسخ:
    پس از هر دو استفاده کنیم یا از هیچ کدوم؟
  • عـلیـرضـ ـا
  • راستی چه جالب! هردومون صید رو گذاشتیم پیوند روزانه. :))

    پاسخ:
    (:
  • عـلیـرضـ ـا
  • + نظر اوّل:

    نمی‌دونم راستش.

    نمی‌خوام ادا در بیارم! 

    فقط من ترجیح میدم خاطرات و روزانه‌هام رو با قلم بنویسم و نوشته‌های بدردبخورشون رو با کیبورد بازنویسی کنم.

    شما چه؟

    پاسخ:
    من از هر دو استفاده می کنم.
    البته خاطرات و روزنوشته‌هام رو همیشه توی سررسید می نویسم.
    البته من یه چیز سومی هم استفاده میکنم که بین این دوتا است، نوشتن با قلمs pen توی تبلت.

    موافقم. تمرکزآفرینی قلم عاشقانه تره.

    و تازه قلم تو مسافرت ها و توی ماشین و مترو و اتوبوس، کاربردش راحت تره...

    پاسخ:
    تازه با قلم کلاسش هم بیشتره :)
  • میرزا مهدی
  • گُل گفتی دُرّ سفتی

    پاسخ:
    غزل گفتی و در سفتی بیا و خوش بخوان حافظ  :)
  • نویسندۀ کارمند
  • نوشتن باید ارزش آفرین باشه به نظر من