فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!


این کتاب به اندازه‌ی یک کودک شیرین زبان، خوردنی است !
چگونه وقتی با یک بچه شیرین زبان حرف می زنید و بازی می‌کنید خسته نمی‌شوید؟  با خواندن این کتاب هم همین حس به شما دست می‌دهد و نمی‌خواهید تمام شود ولی تمام می‌شود ...

هر چند با شاملو و افکار و نظراتش زاویه شدید دارم، ولی چون در این ترجمه به متن وفادار نبود، ترجیح دادم که این ترجمه را بخوانم و حتما ترجمه‌های دیگر را هم امتحان می‌کنم(شما بگید کدام ترجمه بهتر است؟)

اما یک نکته عالی کتاب این‌که با وجود اینکه مخاطب کتاب بزرگ‌سالان هستند (فکر می‌کنم که نوجوانان به راحتی با آن انس نگیرند)؛ ولی تصاویر یا بهتر بگویم نقاشی‌های کودکانه در کنار نوشته‌ها محشر است.

نظرات  (۳)

  • آقای مُرَّدَد
  • سلام. قصه خروس‌زری پیرهن‌پری جناب شاملو هم به این شکله.
    از زبان کودکانه برای مخاطبین بزرگسال نوشته. و خیلی هم عمیق باید بهش پرداخت....
    پاسخ:
    سلام؛ ممنون از معرفی‌.

    امیدوارم که گرون نباشه توی این وضعیت کاغذ و بازار کتاب :)
  • میــ๛ آنـہ
  • محدوه سنی بزرگسال ها چقدره؟
    پاسخ:
    مظور من از بزرگسالی که توی این پست گفتم مقابل کودک و نوجوان هستش .

    ولی فک کنم از ۳۰  یا ۳۵ به بعد را بگن بزرگسال ؟؟؟!! 
    قبلش را هم تا ۱۸ یا ۱۷ بگن جوان 
    و قبلتر از اون هم تا ۱۲ یا ۱۱ میشه نوجوان 
    و از قبلتر از اون بشه کودک 
            و خود کودک هم به سه رده الف - ب -پ تقسیم میشه
  • פـریـر بانو
  • دقیقا این کتاب همینطوره. :)

    :: من هم فقط از شاملو خوندم. تو فکرم که ترجمه‌های دیگه رو هم بخونم ولی نمی‌دونم کدومش بهتره!
    پاسخ:
    ترجمه آقای نجفی،

    خودم نخوندم ولی قصد خوندنش رو دارم