فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

دیروز برای درمان پرایدم به مکانیکی رفته بودم، بنده خدای دیگری هم پرایدی آورده بود برای درمان و هنگامی که من رسیدم در خصوص دستمزد صحبت می‌کردند. مکانیک گفت دستمزد ۲۰۰ تومن میشه، آن بنده خدای دیگر گفت که صاحب ماشین دستش تنگ است و اگر امکان دارد با او راه بیایید، فهمیدم که ماشین از خود او نیست.

جالب ماجرا از اینجا شروع می‌شود که مکانیک بزرگوار و با انصاف گفت اگر ندارد اصلا دستمزد نمی‌خواهد بدهد؛ به هر حال در این شرایط بد اقتصادی و اوضاع مالی باید خودمان هوای همدیگر را داشته باشیم و باید به همدیگر رحم کنید. که بنده خدا گفت نه آن قدر هم دستش تنگ نیست که هیچ هزینه‌ای ندهد، فقط اینکه کمی ملاحظه اوضاع اقتصادی صاحب ماشین را بکنید؛ مکانیک هم گفت اون که شما هم نمی‌گفتید باید مدنظرمان باشد.

هنگام خداحافظی هم گفت فقط قبل از اذان بیا که اذان تعطیل می‌کنم برای نماز ...

کسی می‌تواند اسم این عمل مکانیک را بگوید؟ قطعا این فراتر از انصاف و وجدان کاری است!

این ماجرا مرا به یاد این پست مسعود کوثری انداخت! 

نظرات  (۱)

وقتی عشق ماشینی : درمان پراید :))))))))

پاسخ:
نه اتفاقا عشق ماشین هم نیستم :))
بیشتر به خاطر این هست که احساس می‌کنم همه‌ی اشیاء اطرافم جاندار هستند، احساس می‌کنم همین که خدا به چیزی وجود بخشیده بهره‌ای از حیات رو دارند و زندگی خودشون رو هم دارن.