فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

تحلیل «سلام فرمانده» کار یک یا دو یا صد یادداشت نیست، کار یک یا دو یا صد جلسه هم نیست. پدیده‌ی سلام فرمانده که دیگر در حال جهانی شدن است به راحتی قابل تحلیل نیست و آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود بیشتر بازی با الفاظ است تا نقد و تحلیل؛ به جای واقعی به تماشای این پدیده نشستن در حال تفسیر خود هستند، نه این پدیده‌ای که عمق اثرگذاری آن و گستره نفوذ آن به حدی است که دیگر دشمنان نتوانستند آن را تحمل کنند. پدیده‌ای که این چنین فراگیر می‌شود، با گذر زمان خود را نشان می‌دهد، شاید چند صباح دیگر این سرود از یادها برود و یا جایگزین آن بیاید، امّا آنچه پدید آورده است قابل چشم‌پوشی نیست.

این سرود امید به آینده را متذکر می‌شود، امیدی در دل فلسفه تاریخ انقلاب اسلامی. ما آینده انقلاب اسلامی را به ظهور می‌شناسیم، و این سرود متذکر و زنده کننده این آرمان است. ظهوری که در همین نظام است و ظهوری که نقطه‌ی کامل این نظام است، نه اینکه ظهور حضرت چیزی جدای از این انقلاب باشد. «سلام فرمانده» باور فلسفه تاریخ این انقلاب را متذکر می‌شود و آن هم ظهور حضرت حجت است. و نهادینه شدن این باور در قلب دو یا سه نسلی که در آینده برسرکار این نظام هستند، پدیده‌‌ی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، حتی دشمنان هم احساس خطر کردند.

نظرات  (۶)

  • مسعود کوثری
  • هیچقوت نفهمیدم از این انقلاب برای چی حمایت میکنید ؟

    یک دستاوردش رو هم معرفی کنید برای من کافیه !

    پاسخ:
    از وبلاگت متوجه این شده‌ام که اهل کتاب و مطالعه هستی، امّا نمی‌دونم کتاب صعود چهل ساله رو دیدی یا نه؟ (کتاب صعود چهل ساله در طاقچه)
    دوست‌دارم نظرت رو بعد از خوندن این کتاب بدونم.

    من هیچ‌وقت منکر نقص‌ها و کم‌بودها و مشکلات نبودم، ولی این هم به دور از انصاف است که رشد و پیشرفت را نبینیم!

    شما که دانستن یک دست‌آورد برایتان کافی است، تا چه اندازه به دنبال فهمیدن دست‌آورد‌ها بوده‌اید؟ در همین جا هم می‌‌گوییم در روایت دست‌آورد‌ها و پیشرفت‌ها، ضعیف عمل نکردیم، بلکه اصلا کاری نکردیم.
  • مسعود کوثری
  • مطالعه میکنم و ممنون که با منابع با من صحبت میکنی و این برای من خیلی با ارزش هست !

    کمبودهایی هست نه ! کمبود فقط هست !

    میدونید دفاع شما مثل چی میممونه ؟ اینکه بگیم دل پاک باشه نه نماز نه روزه هیچی لازم نیست ! مملکت و حکومتی که موفق عمل کرده میشه ژاپن و ... تو اقتصاد ! شما چیزی میبینی ؟ رفاه ؟ راحتی ؟

    اگر شما میبینی و من نمیبینم بفرمایید

    پاسخ:
    دوباره جمله توی پاسخ کامنت قبلی‌ت رو می‌گم:

    من هیچ‌وقت منکر نقص‌ها و کم‌بودها و مشکلات نبودم، ولی این هم به دور از انصاف است که رشد و پیشرفت را نبینیم!

    نگفتم کم‌بود‌هایی هست!!!!


    فضای مجازی به خصوص نوشتار اصلا جای گفتگو و تفاهم نیست اصلا امکان فهمیدن هم دیگر وجود ندارد ... هرچند گفتگو مسئله اصلی‌ام هست، ولی اصلا فضای مجازی و نوشتار را برای این امر مهم مناسب نمی‌دانم... امیدوارم روزی توفیق دیدارت را داشته باشم.


  • مسعود کوثری
  • این دستاوردها دقیقا همون صحبت های وزیر ارتباطات هست که میگه سرعت اینترنت رو بردیم بالا ولی کی این رو تایید میکنه ؟ منی که یوزر هستم باید ببینم که نمیبینم !

    نمیدونم چطوری فساد و عقب موندگی رو نمیبینید ! نسبت به زمان شاه فقط مسلمون شدیم و بدبختتر همین !

    پاسخ:
    مقایسه‌تون با دوران پهلوی را قبول ندارم و از اساس این مقایسه داری مشکل می‌دانم.
  • مسعود کوثری
  • از من خورده نگیرید !

    فشار بدجوری داره همه مون رو از پا در میاره

    انشالله دیدار روی گل شما دوست وبلاگی من <3

    پاسخ:
    اصلا ناراحت نشدم، بیشتر نگران بودم شما از من دلگیر شوید.
    به امید دیدار روی ماه‌تان
  • محمد قاسم پور
  • سلام علیکم

    به نظر حقیر یکی از شاخص های موفقیت این سرود، بقای اونه.

    باید یک بقای نسبی پیدا بکنه، مثل خیلی از آثار انقلابی و خوبی که قبلا داشتیم.

     

     

    پاسخ:
    سلام.
    یکی دیگر از شاخصه ها هم همین گسترش و وسعت نفوذ هست.
  • محمد قاسم پور
  • نمیگم گسترش و نفوذ ملاک نیست، بالاخره در سال کلی اثر تولید میشه که هیچ مخاطبی پیدا نمی کنه، اما این اثر تونست مخاطب زیادی پیدا کنه.

     

    اما شاید ملاک خوبی نباشه. چون این احتمال وجود داره که صرفا جو گرفتگی یا ناشی از پشتیبانی‌های حکومتی باشه. ولی خب، اگر بقا پیدا کنه، دیگه کسی نمی تونه بگه جو گیری بود یا تاثیر حکومت بوده، چون نه جوگیری قابل ادامه است و نه حکومت توان چنین کاری رو داره (حداقل حکومت ما چنین توانی نداره)