فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

جنرال وسلی کلارک رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا و فرمانده سابق ناتو در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد که حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای ویران کردن لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود. این جنرال کهنه کار آمریکا ادامه داد: تمام ۷ کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند. ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی به نابودی نرم تغییر کرد.

او همچنین گفت تحریم‌ها ۲ هدف دارند. یا ایران دچار آشوب می‌شود، که پروژه سوریه (جنگ داخلی) اجرا می‌شود. یا ایران تسلیم مذاکره می‌شود که پروژه عراق و لیبی (خلع سلاح و حمله نظامی) اجرا می‌شود. ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد. یا پیروز می‌شود و ابرقدرت می‌شود یا شکست می‌خورد و نابود می‌شود.
منبع:کتاب " برج های دوقلو...نوشته : خوان آنتونیوسارین...استاددانشگاه شیکاگو (+)

چند سال از انتشار این گفتگو گذشته است؟ آیا لحظه‌ای دشمنان از تحریم‌ها دست برداشته اند؟ حتی وقتی با کلید‌داران به سمت جام تلخ برجام رفتیم و در خیابان‌ها به پای کوبی و جشن پرداختیم باز هم دست از تحریم و جنگ اقتصادی برنداشتند. وقتی ترامپ با تمام دیوانه‌بازی‌هایش رئیس جمهور می‌شود آیا جز این فهمیده می‌شود که نبرد پیش‌رو اقتصادی است؟ نکند باور دارید که مردم آمریکا ترامپ را انتخاب کردند؟!

ای کسانی که برای تحمیل برجام بر پیکر ایران صد‌ها سکه طلا پاداش می‌گیرید، بدانید اگر نیمی از این وقت را که در راه برجام تلف کردید در راه اقتصاد صرف می‌کردید، حال این اوضاع اقتصادی کشور نبود. در اوج جنگ اقتصادی وزیر اقتصاد نداشتن معنایی جز خیانت دارد؟ ای کاش که خیانتی در کار نباشد و همه از روی نادانی و نفهمی و سوء مدیریت باشد. ما هم خوش‌حال می‌شویم.

از این گفت و گو سالها می‌گذرد و کشورمان، ایران توانست مقابل شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مقاوت کند و از  تهدیدهای نظامی هم عبور کند. البته کشورمان به همّت و تحمل مردمانش این پیروزی را دارد؛ نه مسئولانی که چشم امید به غرب بسته‌اند. و آن‌هایی که چشم خود را بسته‌اند بدانند که صبر این مردم عزیز بی‌نهایت نیست! 

اکنون این ایران است که سرنوشت منطقه غرب آسیا را تعیین می‌کند و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. و آن هم تنها به خاطر مردم این خاک است. مردمی که در این جنگ اقتصادی هم مانند ۸ سال دفاع مقدس، مجاهدت می‌کنند.

نظرات  (۴)

خیلی عالی
الّلهمّ عجّل لولیک الفرج...

حالا این بسم الله مسیره میگیم بیایم از اینور بریم

بدبختی تازه از مرحله بعد شروع میشه که نقشه راه نداریم !!!

 

الان دقیقا توی باز تعریف ساختارهای اقتصادی موندیم ...

 

در صورتی که با نظام گفتمانی ما راهی بجز ترسیم نظام ساختاری مالی اسلامی نداریم

 

این یه قاشق اسلام دو پیمونه لیبرالیسم ، پوپولیسم به مقدار لازم چیزی ازش درنمیاد .

والسلام علی من تبع الهدی

از کدوم تحریم اقتصادی عبور کردیم؟

شما کجا زندگی میکنی؟

اوضاع مردمو نمی بینی؟

نقطه مثبتی توی آینده هست که بگیم بعله داریم رد میکنیم؟

وضع داره هر روز بهتر میشه؟؟

پاسخ:
چرا ناشناس؟
اینکه نقطه مثبتی نمی‌بینید دلیلش اینکه مثل خوندن همین متن، همه چیز رو سرسری نگاه می‌کنید... مقاومت در مقابل تحریم‌های اقتصادی و عبور از تهدیدهای نظامی... یک بار دیگر متن را بخوانید!

چون اگه عمومی میدادم ضدانقلاب و لیبرال و سلطنت طلب می شدم

اتفاقا کامل خوندم

آقا اینکه مقاومت کردیم و وا ندادیم بله خیلی خوبه ولی به چه قیمتی؟ به قیمت به فنا رفتن مردم؟ از چی عبور کردیم؟؟ ما تازه وسطشیم! دوباره سوالمو می پرسم! آیا قراره چیزی بهتر بشه؟ قراره تحریما رفع بشه؟؟؟ اگه خبری هست به ما هم بگید یکم امید الکی بدیم

نمیدونم..حتما شماهم مثل مسئولین مختلف توی رفاه کامل زندگی می کنید که اینجوری حرف می زنید

فقط میخوام بدونم یه بار شده؟فقط یه بار شده، حقوق تون کفاف زندگی تونو نده؟

پاسخ:
ما در شرایط جنگی قرار داریم، نمی گویم کسی اعتراض نکند و حق خودش را طلب نداشته باشد و نمی خواهم از مسئولین دفاع کنم. آیا درست بود در ۸ سال دفاع مقدس کسی غر بزند و بگوید چرا تسلیم صدام نشدیم که حالا موشک روی مردم بی‌گناه نندازه؟ که بودند و این حرف‌ها رو گفتند... آیا دفاع مقدس تمام نشد؟ مگر به غیر از معاندیدن کسی هست که به نیکی از آن دوران یاد نکند؟ و معترف به پیشرفت‌های نظامی که این جنگ برای ما داشت نباشد؟ و البته سختی‌های این بر دوش مردم بود و هست... شما کافیست نگاهی داشته باشید به قدرت منطقه‌ای و تاثیری که ایران روی منطقه داره... اینکه مسئولین از این فرصت بهره نمی برند و تمام چشم امیدشان به غرب است باعث نمی شود امیدی به آینده این نظام نباشد.

نمی‌خواهم بحث شخصی بکنم ولی حال که بحث مکفی نبودن حقوق را پیش می کشید، این را بگویم که باید حقوقی باشد تا کفاف زندگی را ندهد...