فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

مقدمه اول:
قبل از آنکه اینستاگرام مُد شود، بیان امکان دنبال کردن داشت ... و از وقتی که اینستاگرام در ایران رواج پیدا کرده است، اکثر فرهنگش را به فضا‌های دیگر هم برده است؛ مثلا همین فالو کردن که فضای بیان را هم به‌هم ریخته است. وبلاگ‌نویسان می‌فهمند چه می‌گویم. کافی است چرخی در نظرات وبلاگ‌ها بزنید، نظراتی که می‌گویند دنبالت کردم، دنبالم کن، توجه‌تان را به خود جلب می‌کند. و قس علی هذا دیگر فرهنگ‌ها اینستاگرامی.

مقدمه دوم:
آن زمانی که چالش درخواست ارتقا از بیان توسط آقای صفایی‌نژاد مطرح شد و تا حدی هم خوب استقبال شد، خیلی از پیشنهادات مربوط به بخش دنبال کنند‌گان بود. که خوب البته ظاهرا باید از بیان قطع امید کرد و همین که زنده است و همه‌ی خاطراتمان را پاک نکرده و با یک خدا‌حافظی حال‌مان را نگرفته باید تشکر کنیم.

مقدمه سوم:
بعضی خبرخوان‌ها هستند که امکانات جالبی دارند و تا حدی می‌توانند جایگزین این ویژگی دنبال کردن بشوند ولی در مجموع هر کدام نقص‌هایی دارند و هیچ‌کدام به صورت کامل انتظارات را برآورده نمی‌کنند و بعضی‌ها‌شان هم که چشم به جیب‌خالی ما دوخته بودند. یکی از خبرخوان‌هایی که نظرم را تا حدی جلب کرد https://www.inoreader.com/ بود که توی این پست یکی از وبلاگ‌نویسان بیان باهاش آشنا شدم ولی باز هم نتونستم جایگزین دنبال‌کننده‌های بیانش کنم.

مقدمه چهارم:
چند وقتی هست که همین خبرخوان اینوریدر نه تنها زبان عزیز فارسی را اضافه کرده و بلکه برای گوشی‌های هوشمند هم برنامه زده که به راحتی نمی‌توان کنارش گذاشت. در پستی دیگر تفاوت‌های اینوریدر با دنبال‌کنند‌گان بیان را می‌گم شاید شما هم مثل من تصمیم گرفتی به جای بیان از آن استفاده کنید.

 

نتیجه:
ببخشید که مقدمات طولانی شد و خسته‌تان کرد. نتیجه آن که اگر رشد نکنی و خودت را بالا نبری هر آن ممکن است که رها شوی. خدا ما را برای رشد کردن خلق کرده است. باید رشد کنیم. رشد در زمینه‌های مختلف.
در این فضای سرعتی که در جهان است حتی همین وبلاگ بیان که این‌قدر به آن دل بسته هستیم ممکن است روزی رها شود مگر نبود بلاگفا؟! پس اگر کسی به مدیران بیان دسترسی دارد بگوید که رها شدن‌شان نزدیک است.

نظرات  (۸)

  • میرزا مهدی
  • سلام اینجا هم روزی متروکه ای خواهد شد. یه روز وارد بیان میشی و لیستِ فهرست به روز شده های بیان رو میبینی که نوشته آخرین مطلب مثلا دو سال پیش.

    اجتناب ناپذیره.

    اینوریدر.

    وبلاگ قبلیه منو یادته؟"زرد" دلم خوش بود که تواینو ریدر همچنان میتونم مطالبمو بخونم. و گاهی سرک میکشیدم. ولی یهو متوجه شدم که ای دل غافل، اینو ریدر ابداً مطالبی که درادامه مطلب نوشته شده رو  نمایش نمیده.

    باید همه ی ما یه روزی رو وقت بذاریم و تمام مطالبمون رو کپی و در وُرد پِیست کنیم تا دچار سونامی ای شبیه سونامی بلاگفا نشیم

     

    پاسخ:
    سلام.
    اگه وبلاگ بچه زرد رو می‌گی؟ آره یادمه، خیلی خاطرات خوبی برام داشت.
    البته این که ادامه مطالب توی اینوریدر نیست به خاطر اینکه توی تنظیمات وبلاگت یه تیک رو نزدی؛ قسمت تنظیمات پیشرفته بخش تنظیمات rss، فک کنم تیک دوم باشه.

    ولی به هر‌حال به تکنولوژی اعتمادی نیست و نباید بزاریم خاطرات دفن بشن، مخصوصا بعضیاش که خیلی مهم‌اند.
  • دچارِ فیش‌نگار
  • یه ایده ای به ذهنم رسید، بع هیشکی هم نمیگم

    پاسخ:
    مثلا خواستی ما رو کنجکاو کنی؟!

    اگه با پست من این ایده به ذهنت رسیده که همون بهتر که به کسی نگی خخخخ
  • دچارِ فیش‌نگار
  • هم از پست هم کامنت

    پاسخ:
    ذهن ایده خیزی داری (هم وزن حاصل خیز) 
    مال ما که خشکسالی بهش افتاده ... 

    من مدهاست چندتا از وبلاگ ها رو توی اینوریدر ثبت کردم ولی خب خیلی دیر به دیر می رم سراغ برنامهه،دیشب که رفتم از همون چندتا وبلاگ ۵۸ تا پست نخونده داشتم

    کلا برنامه خیلی خوبی هست پیشنهادش میکنم.

    پاسخ:
    برنامه خوبیه.
     پست بعدی بعضی ویژگی‌هاش رو میگم
  • علی میرمحمدلو
  • زیبا بود

    پاسخ:
    :)
  • قاسم صفایی نژاد
  • باید #قوی_شویم

     

    من نکاتتون رو به مدیر بیان عرض کردم. ایشون گویا دستش بسته است برای توسعه علیرغم تلاشی که قرار بوده بکنن. شاید لازم باشه یه پویش جدید هم راه بندازیم و برخی از امکاناتی که بیشترین خواهان رو بین فعالان داره رو درخواست بدیم به عنوان امکانات اختیاری اضافه بشن.

    یکی از راههای توسعه هم من در جلسه گفته بودم افزایش قیمت امکانات اختیاری است. که نپذیرفتن ایشون....

    دنبال راه حل باشیم.

     

    پاسخ:
    دنبال راه‌حل بودن رو شدیدا قبول دارم ولی باید کورسویی از امید باشه که دنبال راه‌حل بریم...

    حیف بیان...

    پاسخ:
    حیف که خوب واقعا حیف ... ولی نمی‌شه کاریش کرد....
  • فؤاد ‌‌‌
  • چقدر تعبیرتون رو دوست داشتم: اگه رشد نکنی، رها می‌شوی!

    خیییییلی تلنگر خوب و ظریفی بود...

    که البته رها شدن در فضای مجازی کوچکترین مصداقشه...

    پاسخ:
    قصدم تلنگر نبود ولی در پایان این شد و برای خودم هم تلنگر بود و احساس کردم خودم هم مخاطب شدید این جمله هستم