فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

حشن ۲۲ بهمن در مدارس به مسابقه ماست‌خوری می‌گذرد البته کار فرهنگی هنری هم می‌کنند منظورم تئاتر است؛ تئاتری که هیچ نمی‌آموزد و فقط به دنبال لوده‌گری و دلقک‌بازی هستند.
 بی‌انصافی هم نکنیم، گاهی گروه سرود هم اجرا دارد ... ان‌شاء الله که سرود انقلابی اجرا می‌کنند.

اگر یک مدیر مدرسه خیلی انقلابی باشد و به خواهد گذارش خوبی رد کند، به حاجاقا می‌گوید که برای بچه‌ها حرف بزند ... که شما تصور کنید دانش‌آموزان ابتدایی را که مجبورا حرف‌هایی را بشنود که هیچ درکش نمی‌کنند... حتی دبیرستانی‌هایش هم این‌‌روز‌ها حوصله گوش‌دادن ندارند!
 
یک روز مدرسه را برای جشن تعطیل می‌کنند و همه‌اش به لودگی می‌گذرد ... بدون هیچ کار هنری که با به نمایش گذاشتن باور‌های انقلاب، سطح شعور بچه‌ها را بالا ببرد... آیا نمی‌توان با یک کار فکر شده و هنری تاریخ معاصر را با زبان ساده برای کودکان روشن کرد؟ تا مجبور نباشیم مسابقه ماست‌خوری برگذار کنیم؟
 
این‌گونه است که وقتی از میانگین سنی اغتشاشگران و فریب خوردگان بنزینی آمار گرفته می‌شود بین ۱۸ تا ۲۲ سال هستند.(این‌را شاید بعدا بیشتر در موردش بنویسم)
وقتی از گفتمان انقلاب با جوانان‌تان صحبت نکنید و در فضای آکادمیک قبل از دانشگاه هم که هیچ برنامه‌ای برای آن نداشته باشید چه توقعی دارید؟
از آموزش دانشگاه‌ها که ناامیدم؛ وقتی مبنای علمی شدن، ملحد شدن است، چه توقعی دارید؟ مگر آنکه جوانان خود دست به کار شوند ... همانطور که در گوشه و کنار مجاهدت‌های‌شان به گوش می‌رسد.
 
 
پی‌نوشت بی‌ربط:
دوستانی که در این هوای سرد در راهپیمایی شرکت کردند، اجرکم عندالله.

نظرات  (۴)

  • آفتابگردون ...
  • اینورا که همون مسابقه ماست خوری هم دیگه برگزار نمیشه کلا واسه انقلاب برنامه ای نیست حتی یه جشن مسخره... یاد بچگیامون بخیر

    ما کلا میترکوندیم

    نمایش ، سرود ، مسابقه هم داشتیم ولی ماست خوری نبود

    مقاله به زبون ساده و آخر سر هم رقص و پایکوبی

    یادش بخیر

  • نویسنده آشنا
  • سلام،

    مقاله خوبی نوشتید:) مطمئنم تاثیر خودش رو میزاره!

     

  • میرزا مهدی
  • سلام وقتی دسته‌بندی کنیم، میگیم نسل یک و دو و سه و چهار انقلاب، ولی خوب که دقت کنیم میبینم یه نسل یک و نیم و دو نیم و سه و نیم و .... هم و جود داره.

    به نظر من یه نسل یک و نیمی تو این مملکت وجود دارن که گند زدن به همه چی. نسلی که نه خودش رو نسل اول انقلاب دونست و نه خودش رو هم‌سطح نسل دومیا. نسلیی که ادعا میکنه ما که انقلاب نکردیم به ما چه و وقتی با نسل دومی ها میشینه دم از انقلاب میزنه. این نسل یک و نیمی ها همونایی هستن که خداوند بارها درموردشون آیه نازل کرده. منافقین.

    وقتی منافق باشی، میتونی عالمانه و آگاهانه و از پیش تعیین شده، کار فرهنگی و ترویج فرهنگ انقلاب رو تبدیل کنی به ماست خوری و گاز زدن سیبی که از بالا آویزونه. این جهل نیستا. یه آگاهی و خِرَدیه که اتفاقا کارش نابودیِ خرد و عقل و کمالِ انقلابه. اینها ملعون هستند و قطعا مورد لعن خداوند قرار میگرند. 

    صلوات.

    پاسخ:
    سلام. 
    به نکته دقیقی اشاره کردی و زدی توی خال