فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

 فکر تو همیشه به دنبال مهم‌ترین کارى خواهد بود که آن را یافته. اگر تمرکز ندارى، از همین کشف کن که تو کارى مهم‌تر براى خود سراغ دارى، پس یا به آن بپرداز و یا اهمیت کارى را که به آن مشغول هستى، براى خودت تحلیل کن تا فکرت با تو همراه شود که در این لحظه و با این بینش تو مى‌توانى سریع و صحیح حرکت کنى. 

(استاد و درس / علی صفایی حائری)

نظرات  (۷)

  • آفتابگردون ...
  • ممنون

    ولی گاهی ادم حوصله هیچی نداره جز مرگ

    خیلی خوب بود

    نوشته‌های مرحوم صفایی از جمله مطالبی‌ان که من خیلی نیاز به تمرکز دارم برای خوندنشون. 

    خیییییلی سخت باهاشون ارتباط برقرار می‌کنم. هرچند از اون چیزایی که وقت گذاشتم و خوندم، استفاده کردم و دوست داشتم، ولی واقعا انرژی زیادی می‌گیره ازم. نمی‌دونم چرا.

    به جهت سنگینی محتوا نیست (که خب اصن محتوای سنگینی در کار نیست) ولی سبک نگارششون خیلی ضدتمرکزه برای من. پراکندگی عجیبی تو چینش و ترتیب واژه‌ها حس می‌کنم.

    پاسخ:
    احساس میکنم این روش نوشتن برای اینه که تمام حواس رو به متن بدهی و سرسری و زود از متن نگذری و گرنه می دانید که ایشون ادیب هستند.
    باید مداومت داشت و مدام به متون ایشون رجوع کرد تا انس ایجاد بشه

    بسم الله

    سلام 

    چه دستورالعمل جالبی . باید بررسیش کنم ببینم روی یکی مثل من هم جواب میده یا نه 

    راستی من شدیدا با مهتاب خانم همدرد هستم تو مشکل خوندن کتابای آقای صفایی 

    اگه راه حل دارید بدید بهم . خیلی سخته خوندنشون و کلی ازم انرژی میگیره 

    پاسخ:
    سلام.

    موافقم ولی گاهی این سختی لازمه تا ذهن راه بیوفته و باید مداومت داشت و مدام به متون ایشون رجوع کرد تا انس ایجاد بشه
  • بنفشه افتخاری
  • خیلی عالی... به عنوان نقطه شروع بله...اما البته تمرکز و آرامش و ارتباط با خویشتن باید به حدی قوی باشه که صدای درون شنیده بشه و الا در چاله پراکندگی ذهن در یک جنگ فرسایشی، فقط روح خسته می شه.

  • میرزا مهدی
  • سلام. آقا چقدر خوب آدم اینطوری نگاه کنه از سردرگمی هم بیرون میاد

    پاسخ:
    سلام.
    دقیقا

    این کار واقعا جواب میده تجربه شده عالیه:)