فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

کلمات فارغ از معنایی که دارند، سه گونه‌اند: 

۱. دارای بار مثبت؛ ۲. دارای بار منفی؛ ۳.خنثی 

این باری که افزون بر معنای کلمات در دل‌ معانی آن‌ها خوابیده است، ما را مجبور می‌کند که این کلمات باردار را در هر جایی به کار نبریم.


به مثال‌های زیر توجه کنید:

انتظار: مثبت
پاداش: مثبت
جاودانه: مثبت
جعل: منفی
برخورداری: مثبت
توجیه: منفی
فراوان: مثبت
عجم: منفی
غلط‌کردن: منفی
درخور: مثبت
کله: منفی
شکنجه: منفی
قلم‌فرسایی: منفی
قصد: خنثی


شما هم مثال بزنید!



نظرات  (۴)

  • محمدرضا .....
  • سلام
    خوبی؟
    یادته اون بنده خدایی را که وقتی یکی اشتباه میکرد میگفت غلط کرده؟
    :)
    پاسخ:
    سلام. ارادت داریم خدمتتون :)

    یادش بخیر چه قدر دلم چای توی حجره شما رو خواست مخصوصا همراه با صحبت‌های همزمانش.
    همیشه به خودم می‌گم قدرشونو ندونستم از دستش دادم
    کتابِ بهتر بنویسیم رو ساییدی‌ها :D
    دمت گرم
    پاسخ:
    کتاب بدی نیست، افراط و تفریط نکرده.
    یه مروری هست برا خودم و اینکه مطالب برای خودم تثبیت بشه و اگه کسی حال کتاب خوندن نداشت از این مطالب استفاده کنه.
    انتظار خنثی نیست؟
    پاسخ:
    ظاهرا خنثی نیست. یکم بعد معنوی همراهش داره.
  • فؤاد ‌‌‌
  • متقاعد: منفی

    بهره مند: مثبت

    مبتلا: منفی

     

    پاسخ:
    متقاعد رو کمی شک دارم شاید بشه بگیم خنثی است،
    ولی دو کلمه دیگه خیلی خوب بود