فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

باز هم خدا را شکر که این سرویس وبلاگ‌دهی بیان، مثل خیلی از سرویس‌ها یک باره قطع نشده و بدون خواندن آهنگ خداحافظی، نرفته است. خداییش دمشون گرم.

تا مدتی هم رشد خوبی هم در زمینه خدمات‌رساتی و هم زمینه جذب کاربر داشت؛ امّا از زمانی که گوشی‌های هوشمند فراگیر شد و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، در هر دو زمینه رکود چشم گیری پیدا کرد تا حدی که برای عید امسال وبلاگ‌های برتر سال قبل را معرفی نکردند. آدم احساس می‌کند تعطیل کرده‌اند و رفته‌اند و کسی در شرکت نیست، فقط سیستم‌ها را خاموش نکردند!


وقتی پست آقای صفایی‌نژاد در مورد پویش درخواست از «بیان» برای توسعه خدمات «بلاگ» را  خواندم آنچنان ترقیب نشدم که در آن شرکت کنم، راستش را بخواهید احساس می‌کنم آنچنان موثر نیست! ولی دوستان امیدوار هستند و من هم خیلی خوشحال می‌شوم که امیدشان ناامید نشود.

ولی وقتی حسن آقا من رو دعوت به این چالش کرد، از آن‌جایی که عادت ندارم به این راحتی‌ها محبت‌ها را رد کنم، مخصوصا اگر در عنوان دعوت باشد؛ تصمیم گرفتم در پویش شرکت کنم. به امید آنکه موثر واقع بشود.


از مجموعه بیان در راستای توسعه خدمات وبلاگ، درخواست‌های خود را به شرح زیر مطرح می‌کنم:

۱. امکان پاسخ دادن به نظرات کاربران توسط بازدید کنندگان تا چند پاسخ

۲. امکان لایک کردن نظرات

۳. امکان تهیه نسخه پشتیبان

۴. امکان پیوست مطالب مرتبط بر اساس برچسب ها و انتخاب توسط نویسنده

۵. قابلیت اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها

۶. ابزار نظر سنجی؛ هم به صورت باکس جداگانه و هم درون پست‌ها

۷. امکان جابجایی جعبه‌ها و باکس‌های کنار وبلاگ برای کسانی که آشنایی با کد نویسی ندارند

۸. رفع مشکل نظر دادن در وبلاگ های که دامنه اختصاصی دارند (برای نظر دادن باید مجددا وارد بیان شد که جدا از اتلاف حجم و زمان، احتمالا باعث کاهش مشارکت در نظردهی می شود)

۹. رفع مشکل لینک دهی به متن نظر (ابزار دادن لینک به بخشی از نظر وجود دارد ، اما کار نمی کند)

۱۰. اعلام حضور مخاطبان که بدونیم کیا هستن کیا فقط دنبال می کنن

۱۱. مشخص باشه کیا رای مثبت و کیا رای منفی میدن


از تمام دوستانی که محبت می‌کنند و از خوانندگان این وبلاگ هستند دعوت می‌شود که در این چالش شرکت کنند،‌شاید با زیاد شدن کمیت، امید در تاثیر گذاری باشد. حتی اگر درخواست تکراری هم دارید باز هم تکرار کنید، در تاثیر گذاری موثر است!

و از آنجایی که به قول حسن‌ آقا این دعوت خصوصی حس خوبی ایجاد می‌کند و من همین حس را تجربه کردم، از دوستان زیر دعوت می‌کنم تا علاوه بر ایجاد حس خوب، شور شرکت در پویش زیاد شود :

سربازعقل - حاج مهدی - سید جواد - طلبه‌ی اُمنفی - جناب منزوی - رئوف - مهرجان (یک معلم) 

و همچنین صاحبان وبلاگ‌های :

خورشید شب - بلاگی از آن خود - خاطرات زندگی یک نویسنده - دارالمجانین

نظرات  (۹)

باید" اعلام حضور " رو هم تو لیست درخواستهامون بزاریم حداقل یه خبر ازشون بگیریم:/
پاسخ:
اره حالا که بهش فکر می کنم خیلی امکان خوبی هستش و لازم
سلام
با عرض پوزش، بنده هیچ امیدی این پویش ندارم.
تا حالا چندین بار وبلاگ های مستهجن رو به بیان گزارش دادیم، امّا هیچکدوم  رو نبستن.
چنین آدم هایی که دین و ایمان و فرهنگ مردم براشون مهم نیست، مسلّما ما هم براشون مهم نیستیم مگر اینکه  نفع مادی و اقتصادی براشون داشته باشه.


در ضمن، برخی از امکاناتی که پیشنهاد شده، خیلی بدیهی هستند، و اینطور نیست که بگید اصلا خبر ندارن و تو جریان نیستند، برخی از امکانات یه تالار گفتوگوی ساده از بیان بیشتره.


بگردید ببینید میتونید نفع اقتصادی براشون جور کنید یا نه.
پاسخ:
سلام.
من هم در ابتدا چندان امیدی به تاثیرگذاری نداشتم، ولی شاید اگر با درخواست‌های زیاد روبرو شوند روزنه‌ای از امید به تاثیرگذاری به وجود آید.


 خیلی خوب. من هم درخواست‌های شما را، درخواست می‌کنم!
پاسخ:
اگه بتونید به عنوان یک پست در وبلاگ خود درخواست کنید و لینک رو به پست آقای صفایی‌نژاد بفرستید، که کمیت پویش زیاد شود خیلی خوب میشه
ما رو شرمنده کردی برادر :)
پاسخ:
اختیار دارید :)
شما تاج سرید
سلام،
ممنون از لطف شما.
ولی کاش قید رئوف رو می زدی،
و بجاش یه آدم حسابی رو دعوت می کردی...
پاسخ:
سلام.
شکسته نفسی می‌فرمایید. آدم حسابی‌تر از شما سراغ نداریم. بدون تعارف
  • دچارِ فیش‌نگار
  • 11
    پاسخ:
    الان یعنی یازده رو تایید کردی دیگه
  • دچارِ فیش‌نگار
  • هوم
  • آرمین جی اف ایکس
  • بلاگ دیگه کم کم داره به فنا میره...
    پاسخ:
    این فنا توی ایرانه وگرنه جاهای دیگه اهمیت بیشتری براش قائلن
  • فؤاد ‌‌‌
  • بنظرتون الان یه کم دیر نیست که من به این پویش بپیوندم؟(یه لحظه حس کردم از دنیا عقب افتادم)

    حداقل بهم بگید نتیجه چی شد؟

    بازخورد داشت یاخیر؟

    پاسخ:
    سلام.
    آقای صفایی‌نژاد http://safaeinejad.ir مسئول پی‌گیری بودن، و حتی با چند‌تا از دوستان بلاگر با مسئولین و مدیر بیان دیدار داشتن و یه یادداشت از جلسه‌ای که داشتن منتشر کردن