فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

آماری که از کشور‌های غربی تهیه کرده‌اند، می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد استفاده‌ از کامپیوتر جهت سرگرمی با بازی‌های رایانه‌ای است!


فرهنگ غرب که راه آسمان را به سوی خود بسته و راه پرکردن تنهایی خود با معنویت را گم کرده است، کامپیوتر می‌سازد؛ چون می‌داند در آن فرهنگ سخت نیاز به چنین سرگرمی دارد. لذا قابل پذیرش می‌شود و پیرو آن در هر قومی هم که مبتلا به روح غربی شد، قابل پذیرش می‌شود. و بعد از مدتی با زندگی انسان‌ها طوری گره می‌خورد که دیگر فرصتی برای پرکردن تنهایی‌ها از طریق ارتباط با عالم معنا برایشان نمی‌ماند.

منبع: تمدن‌زایی شیعه / اصغر طاهرزاده / ص۳۸۶


پی‌نوشت:

برای فهمیدن آنچه در این چند خط آمده لازم است اصل کتاب خوانده شود، که اگر خواستید می توانید با کلیک‌نوازی روی نام کتاب، آن را دانلود کنید و بخوانید. 

از وقتی این قسمت را خواندم، فکری ذهنم را به خود مشغول کرد، که از دلایل کم رنگ شدن حضورم در وبلاگ است؛ اینکه شاید وبلاگ‌نویسی من هم این گونه باشد؛ یعنی چون سخت نیاز به سرگرم شدن دارم و راه‌ها را به روی خودم بستم، به وبلاگ روی آوردم. و برای موجّه جلوه دادن کارم دلیل تراشی کردم!! 

و حتی خیلی از کتاب‌خوانی‌هایم!!!


به نظرتون چقدر از وبلاگ‌نویسی‌هامون سرگرمی و یه نوعی بازی به حساب می‌یاد؟

نظرات  (۸)

  • (سلمان مهدوی)
  • سلام
    هدفمند بودن امور، در شکل گیری قضایا خیلی مهمه.

    خودتون ک قبلش اشاره کردید استفاده از رایانه جهت سرگرمی.

    ینی لهو و لعب.
    ولی اگه فرهنگ استفاده هم شیعی و اسلامی باشه چی؟ در مسیر رشد و تعالی. آیا امکان پذیر نیست؟

    درسته غربیها هدفشون از این تکنولوژی فرهنگ زدایی و تمدن زدایی شعی رو قصد کرده اند، ولی ما چی؟
    نقش ما چی هست؟

    درد بزرگ اینه ک شیعه نمی دونه چجوری از این ابزار استفاده کنه. چون نمی دونه چجوری باید جسم یا اجسام رو در خدمت روح و ارواح معانی در آورد.

    ب جای عروج، سقوط می کنیم و حقایق را نادیده می گیریم. شیعه ای ک هنوز نمی داند از مجاز چگونه باید ب حقیقت رسید، باید ب حالش گریست.
    پاسخ:
    به نظرتون این ابزار فرهنگ خاص خودش رو همراه نداره؟ که وقتی ما استفاده می‌کنیم از آن در امان باشیم؟ و یا اصلا یه سوال کلی‌تر اصلا امکان گزینش این ابزار و این تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی امکان پذیر هست؟ 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • برای من گاهی درست است این متن
    مخصوصا مواقعی که امر مهمی در دست انجام دارم.
    پاسخ:
    باز خوبه گاهی درسته؛ و مثل من شک نمی‌کنید
  • احسان شریعتی
  • دقت کن ۹۹ درصد علم و تکنولوژی از جایی بلند می‌شه که نویسنده این کتاب کذایی آن را محکوم کرده به بازی و اتلاف وقت

    نوشته کامپیوتر ساختند تا مردمانشان را سرگرم کنند، انگار رفته‌اند ۵ تکه سنگ از کوچه آورده‌اند برای بازی یک قل دو قل

    کامپیوتر ساخته‌اند، پا به ماه گذاشته‌اند، ذره را تا کوچکترین بخش‌ها شکافته‌اند، با هابل آن سوی هستی را تماشا کرده‌اند، فهمیده‌اند که بشر چه گونه از مه بانگ آغاز شد و با فرگشت ادامه یافت

    برای ۱۰۰ها سال آینده‌شان برنامه دارند... کوته فکر نباشیم
    پاسخ:
    عزیزم گفتم که اگه می‌خواید بفهمید باید اون کتاب کذایی رو بخونید و از همین چند خط قضاوت نکنید!! من سوالم روی اون قسمت بود که چقدر از وبلاگ‌نویسی‌هامون بازی و سرگرمی هستش؟

    من دقت کردم ۱۰۰ درصد تکنولوژی از گور خودشون بلند می‌شه.

    و اینکه می گید برای ۱۰۰ سال آینده برنامه دارند، ظاهرا توی امروزشون هم موندن و دچار بحران شدند که ... هایدگر خیلی قبل‌تر از این‌ها متوجه شده بود و تذکر داده بود ولی کو گوش شنوا؟؟!! همانطور که فردید توی ایران تذکر داد و کسی حرفش رو گوش نداد و حالا هم که امثال زرشناس و یا همین طاهرزاده چیزی می‌گن محکومشون می‌کنیم به کوته فکری ؟!!
    نظری ندارم چون :)
    پاسخ:
    چرا پس؟!!!!
    مخالفتی ، موافقتی، تفصیلی و ....

    یا اینکه این سکوت نگاه عاقل اندر صفی هستش؟
  • خانم الفــــ
  • سلام علیکم
    چیزی که در مساله غرب مهمه, جدا شدن از وحدت و روح عالم هست.  جدا کردن زندگی از عالم قدس. درسته که ابزارها در همین فضای جهان بینی ساخته میشن اما افراد مهذب در دل این کثرتها متذکر وحدت هستند. مهم اینه که قلب و عقل توی کدوم عالم باشه. عالم ماده یا عالم عقل? عالِم مهذب از همه امکانات استفاده میکنه اما قلبش درگیر کثرت نمیشه. این عمده مطلب و نقدی هست که به غرب وارده. حتی در فضای جدا شده از وحدت, نظم هم به درد نمیخوره. به بیان استاد طاهرزاده, غربیها گرگهای منظم هستند.  وقتی جدا شیم از عالم قدس, هرچیزی تپی فضا بازدارنده و لغو میشه. مهم, روح حاکم بر ابزاره.
  • آشنای بی نشان
  • نمیدونم چه قدرش سرگرمی و بازیه
    پاسخ:
    این نمیدونم، یعنی یه مقداریش هست !
    به نظر من هم، در صد زیادی از وقت و برنامه افراد جامعۀ ما به بازی و سرگرمی از این فضا اختصاص داره،

    اما خدا رو شکر بنده تا امروز تونستم خودم رو در برابر این غول فرصت سوز حفظ کنم و مغلوبش نشم. اما از آینده اش همچنان نگرانم.
    پاسخ:
    به ما هم یاد بده چه جوری غول این مرحله رو رد کردی؟
    در پاسخ به آقای شریعتی این که پیشرفت فناوری با پیشرفت علوم انسانی دو مقوله جدا از هم هستن، همون پیشرفت تکنولوژی داره در سایه سرمایه داری که از علوم انسانی واقعی تهی هست رقم میخوره، یعنی پیشرفت تکنولوژی در غرب یک نگاه سرمایه داری پشتش خوابیده، اگه سرمایه دارها تصور کنن که فناوری مناسب با جریان سرمایه داریشون نیست،احتمالا قید همون رو هم میزنن
    پاسخ:
    در راستای تاکید حرفات، همین حال حاضر هم اون تکنولوژی که دست مردم هست،  حتی مردم خودشون، چندیدن مرحله از تکلنولوژی واقعی عقب‌تر هستش، چرا؟ چون می‌خوان حسابی با همین تکنولوژی موجودی شیره مردم را بکشن و پول دربیارن تا بعد که دیدن حسابی پول درآوردن، یکم ورژن رو بالا می‌برند و دوباره به همین بهانه که جدید شد جیب مردم رو خالی می‌کنن. و این هم چنان ادامه دارد ...