فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

قرین شدن این دو زمان، اعتکاف ماه رجب و عید نوروز، از طرفی می‌تواند تعداد معتکفین را کم کند و از طرفی هم زیاد! آنان که در کارشان تعطیلی نداشتند و نمی‌توانستند که مرخصی بگیرند، تعطیلی خوبی است برای اهل رجب و اعتکافش شدن، البته اگر مرخصی نداشتن بهانه نبوده باشد!


و از خوبی‌هایش این است که اتمام سال و پایان سال را در مسجد یعنی خانه خدا، و در حالت روزه یعنی شبیه‌ترین حالت به خدا به سر می‌بری، سالت را با بندگی شروع می‌کنی.

البته آنچنان هم از دورهمی‌های نوروز را از دست نداده‌ای، تنها دو روز از آن را در مسجد بوده‌ای و با خدا خلوت کرده‌ای و شاید با این سه روز اعتکاف در اول سال، بارت را برای تمام سال بسته باشی(+

توصیه می‌کنم کسانی که سال‌های قبل اعتکاف می‌رفتند و امسال به خاطر نوروز تصمیم به نرفتن گرفته‌اند، تجدید نظر کنند و دوباره با خود خلوت کنند و جدی‌تر فکر کنند و تصمیم بگیرند احتمال پشیمانی زیاد است، که باعث بشود حتی تمام عید حالتان خراب باشد. آن که مزه‌ی اعتکاف را چشیده باشد می‌فهمد چه می‌گویم.


پیشاپیش عیدهای تان مبارک؛ هم ۱۳ رجب و هم نوروز


شما امسال چه می‌کنید؟ 

به اعتکاف می‌روید؟

نظرات  (۵)

رفتن به دیدار رهبری تو حرم، بهانه خوبیه؟ 🤔
عید ولادت امیر المومنین علی علیه السلام و عید نوروز هم بر شما مبارک باد :)
پاسخ:
خوشا بر احوالتان، اصلا مشهد رفتن خودش عالیه، دیدن رهبری هم خودش نور علی نور هست. :) 

ما رو هم دعا کنید خدا بطلبه؛ هر دو تا شو، اگر با هم باشه که بهتر
سلام علیکم
اعتکاف کجا هستید؟!
من مسجد مصلی هستم.
پاسخ:
سلام.
یکی از روستاهای استان اصفهان نیت کرده بودم که متاسفانه قسمت نشد:(
رفتیم!
پاسخ:
خوش به سعادت تون
  • آب‌گینه موسوی
  • من نتوانستم. نمی‌توانم. توفیقش را ندارم...


    پاسخ:
    از خدا بخواهید توفیق بده
    من تا حالا اعتکاف نرفتم :( دو سه ساله خیلی دلم می‌خواد ولی نشده هنوز. فک کنم هنوز واقعا نخواستم :)
    پاسخ:
    باید یه بار طعمش رو بچشی ...