فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم توی این اوضاع وبلاگ، پویش موثر ترین وبلاگ‌ها در حال شکل‌گیری است. مخصوصا اینکه همزمان با وقتی است که بیان بهترین وبلاگ‌های سالش را معرفی می‌کند؛ دوستان بیانی می‌دونند که ملاک بیان برای انتخاب کیفیت محتوا نیست، چیزی که باید برای ما وبلاگی‌ها مهم باشد، واگرنه شبکه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دادیم.

البته این پویش قوانین خودش رو داره.


من که نفهمیدم کدام وبلاگ بیشترین تاثیر را روی من گذاشته، و هرچه تلاش نمودم، بی‌فایده افتاد !!!! لذا تصمیم گرفتم وبلاگ‌هایی رو که دوست دارم بیارم، فک کنم این همون تاثیر گذاری باشه ؟؟

نمی‌دونم شما هم دیدن که قبلا یه پویش بود تحت این عنوان که اگر قرار باشه تمام برنامه‌های گوشی خود را حذف کنید، و تنها بتوانید ۵ مورد از آن‌ها را نگه‌دارید، و خواسته بود که اون ۵ مورد رو بگیم ؟ 

من هم بر این اساس وبلاگ‌های زیر رو انتخاب کردم، یعنی اگه قرار بود، دیگه هیچ وبلاگی رو نخونم الا ۸ مورد، این موارد رو انتخاب می‌کردم.

* بدون هیچ اساسی این ترتیب به وجود آمده است*


۱. اقیانوس سیاه

       یادداشت‌هایی از روی دغدغه‌های اجتماعی یک طلبه‌ی جامعه‌شناس؛ هرچند مثل خیلی از وبلاگ‌ها آنچنان پرطرفدار نیست ولی من مشتری پای ثابت مطالبش هستم.


۲. انـــــــار

     هم قلمش خواندنی است و هم مطالبش؛ کم پیدا می‌شود که همزمانی محتوا و قلم رخ دهد.


۳. کشکولک من

         همانگونه که در عالم واقعی و بیرون از این مجازی‌ها از او بسیار آموختم، در این کشکولواره هم از او آموختنی‌ها آموختم و می‌آموزم.


۴. دقیقه‌های خیالی 

       هرچند همه‌ی نقد‌هایش به کتاب‌ها را قبول ندارم، ولی چون با روی کردی متفاوت به کتاب‌های که بین مردم مشهور می‌شود نگاه می‌کند دنبالش می‌کنم!


۵. پاراگراف

    شاید چون بیشتر نزدیک به فکر من می‌نویسد و مهم‌تر اینکه خود احتمال درست و غلط بودن یادداشت‌هایش را می‌دهد.


۶. شواهد الربوبیه فی المناهج السلوکیه

        هرچند خیلی وقت است که بروز نشده، ولی آنقدر دنبالش می‌کنم که دوباره بروز شود.


۷. فرهنگ پرواز

       نمی‌گویم همه‌مطالبش را قبول کنید، چنانچه در مورد هیچ‌کدام از موارد بالا این عقیده را ندارم، بلکه در هیچ موردی این فکر به ذهنم خطور نمی‌کند، ولی اکثر مطالبش جای تامل دارد و درچه فکر را به روی‌مان می‌گشاید. ولی حیف که مدتی است به روز نمی‌شود!


۸. دختر لبخند خداست

       این هم مدتی است بروز نمی‌شود! ولی مطالب قبلی آن شاید بتواند حالتان را خوب کند.


۹. الرقیم

     اوایل احساس می‌کردم طلبه است، اما خود گفت که نیست. ولی بی‌شباهت هم نبود.


۱۰. سکوت

      یک جواد طلبه بسیجی دهه هفتادی می‌نویسد


۱۱.فرهنگ شکیبایی

      کاش از این فرهنگ‌ها زیاد شود، و از چندکلمه خوانی به چند خط خوانی و حتی چند صفحه خوانی برسیم. 


۱۲. معرفت النفس

     پست‌های مرتبط به هم که باید همه‌اش را بخوانی تا از توهم فهمیدن وبلاگ بیرون بیایی. و حیف که دیگر ادامه نمی‌دهد!



دعوت می‌شود از : 

تمام ۸ نویسنده وبلاگ‌های بالا به علاوه دو نویسنده دیگر که وبلاگ‌های‌شان جزء بالایی‌ها نیست، آقاگل و میرزا ، البته نه اینکه این وبلاگ‌ها خوب نباشند چرا عالی هستند، ولی به چند دلیل جز بالا نیاوردمشان. اولا نمی‌خواستم با زیاد کردن تعداد خسته‌تان کنم ثانیا این دو وبلاگ آنقدر خوب هستند که اکثر بلاگر‌ها می‌شناسندشان. 

نظرات  (۹)

شواهد اسم وبش بود؟ 
عجب :)
پاسخ:
آره، می‌تونی روی لینک کلیک کنی، شما که اهل فلسفه‌ای بعید که این وبلاگ رو ندیده باشی؟؟؟
با این که مدت کوتاهی است وارد بیان شدم اما از مدت ها قبل انار را می خواندم و لذت می بردم. واقعا شایستگی وبلاگ برتر شدن را دارد.
پاسخ:
شما هم در این پوییش شرکت کنید، و آنچه در چنته دارید رو کنید.
سلام و درود.
دیدم آمار ورودی وبلاگم از سمت شما بالا رفته، اومدم دیدم پویشه!
 با تشکر از لطف و نظر شما، إن شاءالله منم شرکت میکنم ولی یکی دو روز دیگه.
یا علی
پاسخ:
سلام

منتظرم ببینم شما چه رو می‌کنید
سپاس از حسن توجه شما
پاسخ:
:)
منتظریم شما هم در پوییش شرکت کنید!
ایول :)
ظاهرا همون یک جمله زیر عنوان وبلاگ پاراگراف برای اثرگذاری کفایت میکنه 😂 :)
پاسخ:
اگر درخانه کس است یک حرف بس است :))
اگر فرصت کردم چشم
پاسخ:
:)
سلام
قرار شد بعد از مشارکت یه نظر ذیل مطلب اول وبم بذاری و اعلام مشارکت کنی برادر...
اینطوری من از کجا بفهمم شرکت کردی و جزو آمار قرارت بدم؟

ممنون بابت مشارکت حامد جان..
پاسخ:
سلام
شرمنده اصلا یادم رفت
  • محمدرضا .....
  • سلام اخوی

    از قدیم گفتند احسنها اکذبها

    و لذا من هم به نظرت درباره خودم میگم : احسنت

    در مورد وبلاگ شواهد هم دعا کنید که دوباره به راه بیفته

    ممنون از لطفت
    پاسخ:
    سلام حاجاقا.

    ارادتمندیم :)

    و مشتاق دیدار
    رئوف غیر طلبه از حسن نظر شما تشکر می کند.
    پاسخ:
    :)
    رفتار و منشتون که چیزی از طلبه‌ها کم نداره.