فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

این همان پستی است که به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب قصد تایپ کردنش را داشتم، اگر حوصله ندارید، اصلا نخوانیدش، چرا که بدون توجه تمام و کمال و بدون تمانینه خوانی، فایده‌ای ندارد.



انسان از نظر ساختار به گونه‌ای است که اگر بخواهد نیاز‌هایش به طور کامل برآورده شود، ناچار به زندگی اجتماعی است. و اجتماع هم تنها وقتی پاسخگوی کاملی برای نیاز‌های بشر است که دارای قانون باشد، و آن قانون باید دارای منشا قدسی باشد و از طرف خالق عالم و آدم فرستاده شده باشد تا پاسخگوی تمام ابعاد بشر گردد.


اما غرب جدید - تو بخوان مدرنیته خواست - بدون قانون قدسی زندگی اجتماعی خود را اداره کند، در نتیجه دچار بحران وضع کنونی شد.

عنایت دارید که فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مابازای خارجیِ اندیشه‌ی انسان‌ها هستند. لذا باید مواظب بود که تکنیک غرب ما را مقهور خود نکند، چرا که این غرب جدید که از عالم قدس بریده است، خود را پشت تکنیک پنهان کرده است. و از طرفی تکنیکِ موجود برخاسته از همان فرهنگی است که غرب برای خود انتخاب کرده است. فرهنگ بریده از قدس. 

و هر تمدنی فرهنگ و ابزار مخصوص خود را می‌سازد و استفاده از آن ابزار ناخودآگاه فرهنگ مخصوص به خود را به همراه دارد. شما نمی‌توانید ادعا کنید که از ابزار استفاده می‌کنید و فرهنگ نهفته در آن هیچ اثری در شما ندارد!

و تمدن غرب به خاطر وهمزدگی‌اش مقابل قداست‌های الهی می‌ایستد و به همین دلیل هم در نهایت نابود می‌شود.  و آنچه در نهایت در تاریخ می‌ماند تمدن دینی است با قرائت تشیع از اسلام. و انقلاب اسلامی شروع و طلوع آن تمدن است. 

پس بدان این همه دشمنی و کینه غرب بی‌دلیل نیست، کودکی که در خواب می‌دیدند به دنیا آمده و موسی وار رشد می‌کند و آن‌ها اطمینان دارند که به دست این موسی نابود می‌شوند. 

لذا در این ۴۰ سالگی افت خیز‌های اجرایی نباید ما را از جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی غافل کند و از جهت‌گیری آن به سوی تمدن اسلامی ناامید نماید. تمدنی که با انکشاف ابعاد پنهان طبیعت باعث نابودی تمدن غرب می‌شود که فقط به سلطه برطبیعت می‌اندیشد.


و با این توصیف‌ها تو خود فکرش را بکن وقتی یک انسان به ۴۰ سالگی می‌رسد، می‌گوید به پختگی نسبی رسیده است؛ حال این انقلاب کودکی که تولدش لرزه بر تمدن غرب انداخت اینبار به ۴۰ سالگی رسیده و از ترسی که هیبت ۴۰ سالگی در دل تمدن غرب انداخته، شلوارش کثیف شده است. و البته که به این راحتی دست از سر ما و انقلاب ما بر نخواهد داشت، بلاخره بحث فنا و نابودی است.


و حال که خواندید، خوشحال می‌شوم که نظر شما را بدانم؟

نظرات  (۶)

اگر برای‌تان مبهم بود کتاب تمدن‌زایی شیعه از اصغر طاهرزاده را ورق بزنید، و اگر احساس کردید می‌فهمیدش این بار همین کتاب را دقیق بخوانید و به راحتی قبولش نکنید.

دانلود کتاب
پاسخ:
امیدوارم با خواندن این پست و راهنمایی شدن به این کتاب، دریچه تفکر به روی‌تان باز شود!

و هنوز منتظر نظرات‌تان هستم، چه موافق و چه مخالف.
اربعین کلاً عدد عجیبیه.
عدد تکامل.
البته انسان عجیبتر.
در حدیث هم داریم که بعد از چهل به بعد دست به عصا راه برو.
پاسخ:
یعنی منظورش اینه که احتیاط کن؟
سلام علیکم
جنبه ی ادبی متن، خیلی خوبه.

برای ما ها که اگاهیم خوبه و برای کسانی که هنوز با غرب آشنا نیستن، شاید قابل فهم نباشه و به اطلاعات آماری نیاز داره.


پاسخ:
سلام.

برای مطالعه بیشتر در قسمت نظرات یه کتاب معرفی کردم. نمی‌دونم چقدر می‌تونه موثر واقع بشه. 
بله واقعا نیاز به اطلاعات داره ولی خوب نمی‌خواستم پست طولانی بشه
تمدن غرب، قطع به یقین محکوم به نابودی ست. هم به دلیل تقابلش با قداست های الهی و هم به دلیل ناسازگاری اش با فطرت اصیل انسان ها...

اما اینکه بپذیریم انقلاب در چهل سالگی اش به بلوغ رسیده و این بلوغ را به منزلۀ پیشران مطمئن برای آیندۀ حاکمیت اسلام بدانیم، کمی جای بحث دارد. البته من خودم کلیت موضوع را باور دارم، اما قرائن و شواهدی هم وجود دارد که نبوغ و خودافزایندگی جامعۀ انقلابی را زیر سئوال می برد. به همین دلیل بدون توجه به آنها نمی شود حکم به قطعیت بلوغ انقلاب صادر کرد...
و البته بحث در این زمینه زیاد است و در حوصلۀ یک یا دو کامنت نمی گنجد...
پاسخ:
بله اینکه بلوغ رخ داده یا نه جای فکر دارد، ولی اینکه در این سال‌های اخیر بخصوص این ۴۰ سالگی فعالیت‌های غرب علیه انقلاب زیاد شده است هم بی‌دلیل نیست؟!!؟؟

شاید...
پاسخ:
همین شاید مهمِ؛ اینکه کمی ما به فکر برویم
مهمه درسته و نه مهمِ.
#هکسره
پاسخ:
:)