فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

یک آروغ جدید در حال مطرح شدن است که باید آن را به خوبی شناخت! (+) در واقع می‌خوان مشغولیتی جدید درست کنن که از مطالبه‌گری مردم کاسته بشه (نه اینکه خیلی زیاده !)

به هرحال من نه موافق فیلترینگ اینستا هستم، و نه مخالف؛ باید متخصصین روی آن حرف بزنند و ادله دوطرف به گوش مردم برسه و با توجیه و جایگزین مناسب فیلتر کنن، اگه تصمیم به فیلتر شد والا هم که هیچ.

ولی به نظر می‌یاد اصل این بحث یکی از همون آرغ‌ها باشه که قراره باهاش حواس مردم رو پرت کنن (اینجا را ببینید تا منظورمو بفهمید)


به هرحال مردم عزیز باید این آروغ رو بشناسن و شناسوندن اون کار فعالان مجازی و حقیقی است! (از من گفتن و از شما هم گوش نکردن)

نظرات  (۷)

سلام
اولا قالب وبلاگتون قشنگه
ثانیا شما که محنون کتاب هستید، من هم یک کتاب معرفی می کنم، بخونید.
البته موضوع از شما
شما بگید تو چه زمینه ای سوال دارید و احساس نیاز می کنید، تا بنده کتاب معرفی کنیم
پاسخ:
سلام
چشماتون قشنگ می‌بینه!
من معمولا کتاب‌ها رو میخونموکه سوال برام ایجاد بشه! شما با توجه به نوع پست‌ها بهم معرفی کن!
و البته موضوع مورد سوال من این روز‌ها چند تا چیز هستش؛
+ بحث تولید ایرانی و استفاده از اون و حد و ان؟ تا چه حد متضرر بشیم؟ ایا کالای منتاژ در ایران هم کالای ایرانی محسوب میشه؟
+ولایت فقیه هم نقد پذیر هست یا نه؟
+اینترنت در کاهش یا افزایش یادگیری موثر هست یا نه؟ و همچنین خود رایانه ؟ (یه چیزی تو مایه‌های اینترنت با مغز ما چه می کند نیکلاس کار)
  • بلوط زاگرس نشین
  • بهرحال اگر چه آروغ باشد یا استفراغ به شخصه موافق طرح هستم 
    البته به شرطی که واقعا فیلتر شود نه اینکه با فیلتر شکن بشود رفت.

    هرچه از بروج اطراف بکاهیم بر عمق جان این مردم فزوده ایم.

    به نظرم برای این دوران هیتلری می بایست باشد که تمام نرم افزار ها را از بین ببرد تا مردم به کشف و شهود و عقول خویش بازگردند البته مردم جهان سوم ...
    پاسخ:
    امیدوارم سرنوشت تلگرامی نداشته باشه ....


    چقدر خشن ... فک کنم خیلی از این نرم افراز‌ها بدی دیدین؟!؟؟ نکنه توی کار نقد مدرنیته هستی؟
  • بلوط زاگرس نشین
  • نه 
    حقیقت ش ، اگر دیده ی حقیقت بین را روشن کنیم چیزی جز سرگرم کردن ما ندارن و دوری از حقایق و علوم واقعی 
    پاسخ:
    کاش همیشه دیده حقیقت‌مون روشن باشه
  • مریــــ ـــــم
  • توییتر و فیس بوک فیلتر کردن ما رفتیم
    تلگرام فیلتر کردن ما همچنان هستیم
    چرااین کارارو میکنن؟؟منظورشون چیه؟!
    بنظرم یه افتضاح دیگه تو راهه
    پاسخ:
    خدا به خیر بگذرونه
    سلام
    کتابی هست، به نام درس هایی از انقلاب
    سه جلد هستش
    جلد اولش اسمش هست انتظار
    اثر مرحوم حاج شیخ علی صفایی حائری(عین. صاد)
    این رو بخونید
    در حوزه ی سوال دومتون(نقد ولایت فقیه)
    البته موضوع کتاب عام تر‌ هست. ولی به سوالتون هم پاسخ داده شده.
    پاسخ:
    خیلی ممنون. قبلا سعی کردم با عین صاد ارتباط برقرار کنم ولی موفق نبودم، امیدوارم که با این معرفی شما بتونم ارتباط برقرار کنم. به هر حال ممنون از معرفی!
  • محمد قاضی
  • (( بحث تولید ایرانی و استفاده از اون و حد و ان؟ تا چه حد متضرر بشیم؟ ایا کالای منتاژ در ایران هم کالای ایرانی محسوب میشه؟))

    مونتاژ اگر عاقلانه باشه، به سود مملکته، چون به خودکفایی منجر میشه. مثلا شرکت جی ال ایکس، به نظرم می تونه نمونه ی خوبی باشه که روز به روز داره خودکفاییش بیشتر میشه.(البته اگر راست بگن)
    امّا اگر دست مافیا باشه، میشه  ایرانخودرو و سایپا.

    امّا در مجموع، اگر ایرانی ها، مطالبه گر باشند، همین دوتا غول بی خاصیت خودرو سازی هم اصلاح میشن. یعنی در یک شرایط فرهنگی، مونتاژ میتونه مثبت باشه. به نظرم.


    ((ولایت فقیه هم نقد پذیر هست یا نه؟))
    خودش میگه بیاید منو نقد کنید، بازم شما سوال می پرسی؟!

    ((اینترنت در کاهش یا افزایش یادگیری موثر هست یا نه؟ و همچنین خود رایانه ؟))
    به صورت کلّی این قضیه در فلسفه رسانه مطرح هستش که رسانه های تصویری، روز به روز بر حماقت افراد می افزایند. کتاب های نیل پستمن تو این زمینه مفیده.
    البته نمی دونم، شاید سوالتون چیز دیگه بود!


    کپی رایت چیه؟!! بی‌خیال منبع! من الله التوفیق
    پاسخ:
    1. من به جی ال ایکس هم زیاد اعتماد ندارم؛ تقریبا برام مثل سایپا و ایران خودرو هستش؛ هرچند به اجبار کم پولی از هر سه استفاده می کنم‘البته بیشتر در ماشین.

    2. ایشون میگه یعنی ولی فقیه میگه بیایید منو نقد کنید، من منظورم در مورد نظریه ولایت فقیه؛ همانطور که میدانید در ولایت فقیه انتساب و عزل به مردم مربوط نیست. و اینکه ایشون میگه نقد کنید منظور شخص خودشون هست یا جایگاه ولی فقیه؟ 

    3. در سوال سوم میخوام تکلیف خودم رو مشخص کنم که تحصیلم رو و مطالعاتم رو با اونا چقدر پیوند بزنم؟ تا چه حد میشه از اونا استفاده کرد؟


    از جواب‌هایی که دادید ممنونم، خیلی لطف کردین!
  • محمد قاضی
  • ((به نظرم برای این دوران هیتلری می بایست باشد که تمام نرم افزار ها را از بین ببرد تا مردم به کشف و شهود و عقول خویش بازگردند البته مردم جهان سوم))

    از بین نمیره ، چون نیازمندیم. باید راهی دیگر برای رفع نیاز پیدا کرد.

    پاسخ:
    با این نظر شما موافقم؛ نه باید به سنت گذشته بازگشت و نه راه غرب رو ادامه داد و حتی از پست مدرن هم باد گذر کرد باید راهی در این میان کشف کرد که غیر از همه این ها باشه.  باید دنبال خدای پس‌فردا گشت ، اون خدا است که مشکل را حل میکنه و گرنه خدای امروز و حتی فردا در مدرنیته حل شده!