فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!


هنوز در گیجی پس از این کتاب به سر می‌برم؛ نه آنکه مطالب قابل فهم نباشد؛ نه، بلکه روان و با ترجمه خوبی که داشت راحت فهمیده می‌شد. ولی مطلب احتیاج به تفکر دارد. نمی دانم چقدر می‌توان به آزمایشات و تجربه‌های مذکور در ککتاب اطمینان کرد، بخصوص که خیلی از آن‌ها بعد از نظریه ابطال‌پذیری علوم است. امّا با این وجود دو دلی و شکی که از قبل هم در دلم نسبت به رایانه و اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی وجود داشت، چند برابر شد!!!

یکی از تاثیرات این کتاب در من این بود که بعضی از جعبه‌های کنار وبلاگم را حذف کردم، لینک دهی را کم کردم و اینکه در وبلاگ‌های که می‌خوانم و دنبال می‌کنم تجدید نظر کردم!


اگر شما هم از کسانی هستید که سروکارتان با اینترنت و رایانه و شبکه‌های اجتماعی زیاد است و حداقل روزی یک ساعت را مشغول آن‌ها هستید؛ مطالعه این کتاب را از دست ندهید. البته اگر جزو این دسته هم نباشید خواندن این کتاب برای‌تان بی‌لطف نیست؛ چراکه اولا مقدمه‌چینی‌های خوبی دارد که اطلاعات بدرد بخوری در اختیار شما می‌گذارد و درثانی در آینده یاد خودتان به اینترنت مبتلا می‌شوید و یا از نزدیکان‌تان.

و ثالثا این که اگر حتی هیچ درگیری با اینترنت برای‌تان پیش نیاید، مطالعه این کتاب ذهن شما را باز خواهد کرد، البته به شرط آنکه مطالعه با تفکر داشته باشید؛ چراکه فلسفه‌وار مباحث را مطرح می‌کند.


دلیل خاصی برای انتخاب این ترجمه ندارم، اتفاقا این ترجمه را خریدم، ولی اگر خواستم دوباره بخوانمش با ترجمه‌ی دیگر آن، همراه می‌شوم.


در پایان این را بگویم که از آن دسته کتاب‌هایی نیست که کلیشه‌ای بگوید فلان کن ... حتی تا آخرین کلمه هیچ تصمیمی برای تو نمی‌گیرد و تو اگر هم بخواهی تصمیمی اتخاذ کنی، باید بسیار اندیشیدن کنی!


از کسانی که کتاب را خوانده‌اند تقاضا دارم به عنوان جواب بدهند؟

نظرات  (۱)

سلام
من از این مجموعه فقط «فلسفه‌ای برای زندگی»ش رو خوندم و خیلی لذت بردم و استفاده کردم، اما همون‌طور که گفتی، اون هم به فکر نیاز داشت و این‌طوری نبود که مثل کتاب‌های خزشده‌ی «این‌طوری موفق شوید» و این‌ها، یه سری عبارت انگیزشی و توصیه‌ای بذاره گفت دستت! اون کتاب در عین این‌که راهنمای مفیدی برای بهتر زیستن هست، پر از طرح مباحث استدلالیه و مخاطب اهل فکر رو به نقد و تحلیل فرامی‌خونه، که خیلی خوبه، و اتفاقاً این براش یک امتیازه.
حدس می‌زنم این کتاب هم همین‌طور باشه. کتابی که مجبوری به حرفاش فکر کنی و نمی‌تونی راحت بخونی و بذاریش کنار، یعنی داری ازش چیز یاد می‌گیری، یعنی مفیده، هر چند به این نتیجه برسی که همه‌ی حرف‌هاش درست نیست!
پاسخ:
سلام
اولا اینکه ممنون از وقتی که گذاشتی و لطف نظری که داشتی
دوما اینکه ؛ کاملا باهات موافقم، اصلا کتابی که مجبورت نکنه که فکر کنی کتاب نیست.

و سوما؛ اینکه فلسفه‌ای برای زندگی را هم خواهم خواند
:)

و اینکه وبلاگ خوبی داری، خوش حالم که باهات آشنا شدم و می‌تونم مطالبت رو بخونم.