فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

هشت ماه با این کتاب ۱۶۰۰ صفحه‌‌ای زندگی کردم، و حال که تمام شده است احساس می‌کنم که چقدر حیف شد که باید وداع کرد! البته دوباره و سه‌باره و چهارباره و حتی پنج‌باره هم می‌خوانمش و شاید با ترجمه‌های مختلف*، امّا برای بار اول خواندن، چیزی دیگر است! 

این اثر آنقدر بزرگ است که چون منی هرگز نمی‌تواند به خود اجازه دهد که با یکبار خواندنش در موردش ابراز نظر کند.

بعد از خواندن بینوایان و حتی در حین ورق زدنش علاقه‌ام به ادبیات شدیدا زیاد شد، منی که اصلا به فکرم هم خطور نمی‌کرد که به ادبیات رو بیاورم، چه برسد به آن‌که دل به ادبیات بسپارم. تازه فهمیده‌ام ادبیات تاثیرگذار‌ترین‌ها است، حتی از فلسفه هم بیشتر!


و در پایان شما را میهمان نوشته‌ی روی سنگ‌ قبر یک جبرکار مقدس می‌کنم:

«خفته است-هرچند که سرنوشتش بس غریب بود.

میزیست. - مرد، هنگامی که فرشته‌اش را نداشت؛

حادثه، بسادگی و بخودی خود در رسید:

همچون شب که چون روز برود در میرسد»



شما کدام ترجمه از بینوایان را خواندید؟

به من هم معرفی می‌کنید؟

نظرات  (۶)

  • 1 بنده ی خدا
  • منکه از بینوایان در حد همون چیزایی که تو کتابای مدرسه بود،خوندم منتها مسعلم اینه که روزی چندصفحه میخوندین که تموم شد و البته ازش خسته نشدین؟ وبطور کلی اگه درمورد مدل مطالعتونم بگید یچیزایی،خیلی خوب میشه

    پاسخ:
    وقتی کتاب می خونم اصلا به تعداد صفحات کاری ندارم که الان بدونم روزی چند صفحه می خوندم!
    خسته که نشدم ولی وقتی تموم شد احساس کردم که چقدر حیف ! به طور کلی مثل همه مطالعه می کنم فقط کمی سمج ترم به این راحتی از کتاب خسته نمیشم البته به این مرحله رسیدن لازمش اینکه مدتی خوندن های خیلی جذاب داشته باشی، حداقل چند ماهی و یا۱۰ الی ۱۵ کتاب جذاب پشت سر هم بخونید کتابی که جذابیتش در حدی باشه که آدم نتونه زمین بزاره.
  • بنفشه افتخاری
  •  زیبا و تکان دهنده و دردناک. نوشته سنگ قبر

  • 1 بنده ی خدا
  • من مسعلم بیشتر با کارهاییه که دارم.به واقع در طول ترم که اینقدر اوضاع فشردس که اولویت با کتابای درسیه،و هرازگاهی هم کتاب غیردرسی که اونم از بس فاصله میوفته بین خوندنای کتاب،کتاب جذابیتشو از دست میده.مشکلم بیشتر اینجاست.وگرنه درحالت عادی ترمی حداقل یدونه کتاب رو تموم میکنم.مسعله لذتیه که بنظرم کافی نیست از خوندن

    پاسخ:
    کتاب اگه جذاب باشه آدم رو از زندگی میندازه چه برسه به درس
  • 1 بنده ی خدا
  • نه واقعا من جلوی خودمو میگیرم😂شاید اصن بخاطر همینه که طول میکشن.هی حلوی خودمو میگیرم که کتاب مهمتر برای خوندن داری و نمیخونم

  • محال ‌‌‌
  • انتظار داشتیم بخشی‌های زیبای آن را هم برایمان به ارمغان می‌آوردید یا حداقل توضیحی درباره علت جذابیت آن برای شما.

    پاسخ:

    میدانید که کتاب نگاری کار هر کسی نیست و من تا بلد نمی خواستم ابهت کتاب را کم کنم. وگرنه در حین خواندنش یاداشت هایی داشته ام که مناسب بود ولی گاهی اعلام ناتوانی در برابر یک کتاب خود تمام تعریف از آن کتاب است.


    شاید در آینده بخش هایی از کتاب را آوردم!

  • میرزا مهدی
  • سلام. حسنقلی مستعان. سال 1307 ترجمه کردند و تا سال 61 که درگذشت، بارها و بارها ترجمه رو ویرایش کردن تا بتونن برای فهم و درکِ اونایی که سخت مطالعه میکنن، ترجمه روان تری رو به جا بذارن....

    من فکر میکنم شما بهترین ترجمه رو در دست دارید...

    "ّینوایان" تنها کتابیست که هدیه گرفتم و هرگز بازش هم نکردم. به خاطر حجم بالای صفحاتش همیشه ترس اینو دارم که نتونم تا انتها بخونم و یا بتونم و از کار و زندگی منو بندازه d: چه بهانه های درخشانی!!:))

    پاسخ:
    شنیدم نشر هرمس یه ترجمه داره که خوبه البته شنیدن کی بود مانند دیدن :) این ترجمه هم چون تو کتابخونه موجود بود نصیبم شد!

    پیشنهاد می کنم قرار روزانه برای خوندنش بزار مثلا روزی ۱۵ صفحه، ارزش خوندن داره حتی اگه از زندگی بیوفتی