فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

کتابسرا یا کبابسرا؟ 

میزان اهمیت ما به شکم و مغزهامون از مقایسه تعداد کتابسراها و کبابسراهای شهرمون مشخص میشه.

 افسوسِ قضیه در اینه که بیشترین جایی که ما به مغز اهمیت می دیم تو کله پاچه فروشیه، اونم نه برای فکر کردن، بلکه برای خوردن!

گیله مرد

نظرات  (۷)

احسنت. ولی حداقل قمی ها اینطوری نیستند.
قم با این جمعیت کمی که داره، حدود چهل درصد از ناشرای کل کشور رو تو خودش جا داده! (آمار رو قدیما شنیدم. بزرگترین شهرک چاپ و نشر هم تو قم هستش. شهرک صنعتی شهاب بود به نظرم.)
پاسخ:
قم هم به برکت حوزه و طلاب که بیشترین سروکار را با کتاب دارند کمی متفاوت است، اما آنچنان که باید نیست! یعنی از حوزه بیشتر از این ها توقع هست؛ اگه یه سری به کتابفروشی های قم هم بزنیم از درد و دل هاشون  میشه اوضاع رو فهمید.
بله درسته ولی خداروشکر من کله پاچه دوست ندارم(مزاح)
پاسخ:
تازه راحتی مثل ما معتاد  کله پاچه دستی 150 تومن نیستی... ولی هرچی فکرش رو میکنم حیف کله پاچه نخوری، اصلا طعم زندگی رو نچشیدی.
من قبلا ها همینطور فکر می کردم. اما با نگاه به کتابفروشی ها و نمایشگاه های خیلی شلوغ کتاب نظرمو پس گرفتم. اصلا درست نیست این تفکر. ایران سرانه مطالعه ی خوبی داره. یا بهتره بگم افراد کتابخونی. اما آمار درستی در دست نیست. آدم نمیتونه با یک نگاه به دوروبرش اینجور فکر کنه. اگه یک آمار جامع و درست گرفته بشه این رو به راحتی میشه فهمید :)
پاسخ:
من که با هر کتاب فروشی حرف زدم دلگیر بود و می نالید. ... ولی با این که باید آمار دقیق و صحیح و رسمی اعلام بشه کاملا موافقم. 
مرسی که منطقی هستید :)
پاسخ:
:)
سلام
خب اتفاقا کله پاچه و کباب هم برای کارکرد مغز خوبه.
پاسخ:
سلام 
صد در صد
در واکنش به نظرات:
1. کله پاچه معرکس، البته با کله پاچه های خانگی که زیاد حال نمی کنم یا دستکم تا حالا یادم نمیاد که خانگی باحال خورده باشم، اما این بازاریا که معرکس. به نظرم میرسه که متاسفانه نسل های جدید زیاد میلی به غذاهای مثل همین کله پاچه، آبگوشت، کشک و ... ندارن...

2. در مورد آمار، در مطلبی در سایت مرکز آمار آمده که:
حدود ٥٨,٢ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر باسواد ، در یک سال قبل از زمان آمارگیری در سال١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی داشته‌اند. حدود ٤١.٨درصد، مطالعه کتاب غیر درسی نداشته‌اند. سرانه زمان مطالعه کتاب‌های غیردرسی، ٧ ساعت و ٤١ دقیقه در ماه بوده است.   

٢٩,٩درصد از افراد ١٥ساله و بیش‌تر باسواد ، در ماه قبل از آمارگیری روزنامه مطالعه کرده‌اند و ٧٠/١درصد مطالعه روزنامه‌ نداشته‌اند.

سرانه زمان مطالعه روزنامه ، ١ ساعت و ٢٦ دقیقه در ماه بوده است.

آدرس کوتاه شده مطلب:
yon.ir/z0cPL

پاسخ:
1. ما که هم با خونگیش حال می کنیم هم بازاری؛  اصلا کله پاچه ی خونگی که یه سینی بزاری وسط سفره و همه باهم سرش دعوا کنن یه حال دیگه داره .


2. دردش اونجایی که سرانه شبکه های اجتماعی روزانه 1 ساعت هستش  ولی سرانه مطالعه 8 ساعت در ماه هستش یعنی روزی 16 دقیقه !!!!
:))
نه منظورم از خونگی، کله پاچه ی هست که تو خونه درست میشه، یعنی طرف به دلیلی، فقط یک کله داره و با همون یک کله، غذا رو درست می کنه، فکر می کنم که به خاطر همین یک کله بودن، کله پاچه خانگی مثل کله پزیا خوشمزه نمیشه، شایدم اونای که از دستشون خوردم بلد نبودن مثل کله پزیا درست کنن :)
پاسخ:
آهان . از اون لحاظ که چند تا کله باهم درست می کنن که صد در صد.