فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

این روز‌ها از لب‌تابم دور هستم، و با تبلت اصلا نمی‌تونم تایپ کنم. این چند کلمه را هم به سختی.

همین حالا یاد یکی از دوستانم افتادم که مقاله ۲۰ صفحه‌ای را با گوشی تایپ کرده بود!!!
به خاطر همین دوری است که این چند وقت چیزی نمی‌نویسم وگرنه موضوعات زیادی بود که می‌شد در موردشان با هم حرف بزنیم... و امیدوارم که به رایانه دسترسی پیدا کنم تا بتونم چیزی بنویسم... این روز‌ها هم شاید مطالب پیش‌نویس را انتشار دهم، شاید!
شما وقتی در چنین شرایطی باشد چه‌می‌کنید؟
یه راهنمایی بکنید؟

نظرات  (۱۴)

سلام

میتوانید از تایپ صوتی کمک بگیرید.

پاسخ:
سلام
ممنون از پیشنهاد.

تا حالا تایپ صوتی رو استفاده نکردم امتحانش می‌کنم ولی به نظرتان می‌تونه جایگزین تایپ با کیبورد بشه؟

من باشم یه پست میذارم که لازم نباشه جز تیتر چیزی تایپ کنم :/

پاسخ:
احسنت به این همه همّت :))

سلام

خواهش میکنم.

بله خیلی راحت تر..فقط یه جاهای کلمات تشخیص نمیده.میشه اصلاحش کرد.

پاسخ:
سلام
این تجربه تایپ صوتی بود دیگه ؟
اصلا کلا پشیمون شدم :))
  • میرزا مهدی
  • یه دفتر یادداشتای کوچولویی هست 1000 تومنه من هر بار 10 تا یا 5 تا 5 تا میخرم.... و همیشه تو جیبم یه دفتر یادداشت و یه مداد که از وسط نصفش کردم تا تو جیبم جا بشه ، کنار دوربین کوچولو وجود داره.

    چیزایی که باید عکس بشه که عکس میشه. چیزایی که باید مثل یه تیتر نوشته بشه که یادم نره تیتر میشه و چیزایی که باید توصیفاتش هم لحاظ بشه، لحاظ میشه....D:

     

     

    پاسخ:
    کجا هنوز دفتر یادداشت هزارتومنی پیدا میشه؟
    مشکل اصلی تایپ کردنشه، وگرنه من همیشه سررسید همراهمه 

    توی فکر اینم که صفحه کلید به تبلت وصل کنم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • به لبتابت نزدیک شو

    پاسخ:
    فاصله‌ام باهاش ۴۰۰ کیلومتر ناقابله...
  • دچارِ فیش‌نگار
  • پیشنهاد تایپ صوتی هم مفیده من امتحان کردم، اگه دیتا روشن باشه خوب کار میکنه :)

    پاسخ:
     باید امتحان کنم انگار جواب می‌ده، همین پاسخ رو صوتی دادم ... ولی هیچی مثل کیبورد نمیشه...
    برای صوتی باید یه بار روی کاغذ بنویسم و بعد روخوانی کنم وگرنه با تایپ صوتی اصلا نمی‌تونم تمرکز کنم

    سلام

    بنده برا تایپ اعدادو اسامی استفاده کردم.کلی وقت صرفه جویی شده.

    به برادرم هم کافی نت داره.پیشنهاد دادم.کلی خوشش اومد.

    اول شما امتحان کنید.بعد پشیون بشید

    بنده اهل کلک زدند نیستم.هم فایده شو میگم و هم ایرادش..کلماتی مثلا کچلانلو نمیتونه بنویسه..تلفظش برا ادمی سخته چه برسه تایپش

    پاسخ:
    سلام.
    احتمالا به همین روش متوسل بشم، البته باید قبلش‌روی کاغذ بنویسم و بعد رو خوانی کنم، وگرنه با تایپ صوتی مستقیم اصلا نمی‌تونم تمرکز کنم و بنویسم....
  • میرزا مهدی
  • 400 کیلومتر؟:)))

     سر رسید خیلی کَت و کُلُفته.

    آره از این 1000 تومنیا هنوز هست... من درمورد تبلت و کیبور هیچی نمیدونم کاش میتونستم کمکت کنم...

    پاسخ:
    ۴۰۰ کیلومتر فاصله حدودی بین خونه خودمون تا شهر پدری.
    سررسید من اندازه یه تبلت ۸ اینچیه.
    ظاهرا با این تبدیل‌های اُتِیجِی می‌شه کیبورد رو وصل کرد ولی خوب جور کردن اینا‌ سخته.
    دم شما گرم، شما با همین حضورت کمک می‌کنی:)
  • میرزا مهدی
  • الان سرچ کردم دیدم با کابل OTG میتونی این کار رو بکنی...

    https://typeo.top/blog/wp-content/uploads/2019/02/how-to-connect-a-usb-android-keyboard.png

    پاسخ:
    آره دقیقا منظورم همینه

    سلام

    خوب الحمدالله...

    خوب حداقلش یه دره می خندید

    پاسخ:
    سلام.
    :))
  • علی‌رضا گلرنگیان
  • سلام

    صفحه کلید گوگل را روی تبلت تون نصب کنید تا با کشیدن انگشت روی حروف، به صورت هوشمند کلمات را بنویسید. سرعت تون صد برابر میشه!

    البته اگر صفحه کلید پیشفرض تبلت این قابلیت رو نداره. 

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از راهنمایی. خود صفحه کلید پیش فرض این قابلیت رو داره، ولی نمی‌تونه جای تایپ ۱۰ انگشتی‌ با کیبورد رو بگیره..
  • آفتابگردون ...
  • دو دستی تایپ کنید دیگه :)) معلومه زیاد اهل چت کردن با گوشی نیستید.

    منم در مقایسه با دوستم که با دو دست و گوشیش سرعتش از من و کیبوردم تندتر بود حس بدی داشتم :)) شاید فک کنید من توی تایپ با کیبورد کندم که سخت در اشتباهید :) میخوام بگم اون بنده خدا با گوشی به چه درجه ای رسیده بود! :)) منم یه مدت سعی کردم و الان چند وقته برای پست گذاشتن کلا سمت لپ تاپم نمیرم و با گوشی کارم راه میفته.همش عادته که میتونه مهارت جدید خلق کنه البته توی محدودیت‌ها.

    از بند کیبورد خارج شید وقتشه :)

    پاسخ:
     همینشم دو دستی تایپ می کنم.
    وقتی هم چت می کنم معمولا ویس میفرستم.

    شاید این محدودیت باعث بشه، هرچند بعید می‌دونم بتونم ترک عادت کنم! البته اگه وسط محدودیت دسترسی به کیبورد پیدا نکنم :))

    سرعت تایپ دوستت با گوشی از تایپ ده انگشتی بیشتر بود؟؟!!! خیلی عجیبه...باید توی رکورد گینس ثبت کنه
  • آفتابگردون ...
  • منم توی چت خیلی وقتا حوصله تایپ ندارم یا به جهت علاقه مندی به صدای خودم ویس میدم :))

    ویس دادن توی وب هم جذابه البته اگه پست رمز دار بشه و مقربان بخونن خیلیم حس خوبی داره، اوصیکم!

    فقط دوست من نیست که همچین توانایی داره، یه نگاهی به بچه های اواخر دهه هفتاد و هشتادیا بکنید انگشت به دهن میمونید :)

    منتظر پستای خاصتون هستیم!

    پاسخ:
    پیشنهاد خوبیه بهش فک می‌کنم البته چون مخاطبین وبلاگم همه مقربین درگاهم هستند بدون رمز هستش....البته تا فک را مو بکنم نباید از انتظار خسته‌شید :)

    من که از توانایی‌های دهه‌هشتادیا همیشه انگشت به دهن می‌مونم  ((:
  • 1 بنده ی خدا
  • از اونجایی که ادم تو محدودیت ستاره میشه،بهتون افزایش سرعت تایپ با تبلت رو پیشنهاد میکنم.وقتی زیاد کار کنین،دستتون تند میشه واقعا

    پاسخ:
    مشکل دیگه‌ای که هس اینکه توی تبلت تمرکز ندارم، باید توی این محدودیت روی این عادت هم کار کنم ...

    همین چند روز که جواب نظرات وبلاگم‌ رو دادم نسبتا راه  افتادم (: