فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

قبلا فکر می‌کردم بازیگران تبلیغات تلویزیونی، دانشجو‌های درس‌نخوانِ رشته بازیگری هستند که به خاطر نداشتن ویتامین پ (پول یا پارتی) نتوانستند بازیگر سریال و فیلم شوند لذا برای امرار معاش به بازی در پیام‌های بازرگانی روی آورده‌اند. امّا این هجوم بازیگران مشهور و به اصطلاح سلبریتی تصوراتم را بهم ریخت!

مگر یک زندگی چقدر هزینه می‌خواهد که برای پول هر کاری می‌کنید؟ مگر شما نمی‌توانید مثل دیگر مردم معمولی زندگی کنید که هزینه‌های زندگی بالا نرود و به پول زیر بار هر کاری نروید؟

نظرات  (۳)

  • آقای تشکیل
  • و اگر حضور این سلبریتی در تبلیغ یک محصول ساخت وطن باعث افزایش اعتبار و فروش آن محصول شود تکیف چیست؟!

    پاسخ:
    مشکل من جاییه که با نقش‌بازی کردنشون محصول بی‌کیفیت رو با قیمتی گزاف می‌فروشن
  • میرزا مهدی
  • سلام حرفه و تخصص یه بازیگر ، بازیگریه برادر.

    مثل یه صدا پیشه. صداپیشه ای که برای دوبله بهترین بازیگر های تاریخ سینما حرف زده و بعد میاد تبلیغ بانک فلان رو میکنه یا شامپوی فلان و ... اینها شغلشون اینه. صدا پیشگی.

    خودم رو میگم من عکاسی خوندم و فیلمبرداری. 

    الان آتلیه دارم. شاید برای یه تحصیل کرده سینما، آتلیه داری اُفت باشه ولی شغل من اینه. چیزی که خوندم و بلدم رو ازش بهره ببرم.

    بازیگر ها هم همینطور.

    امین حیایی و سس فلان. آتیلا پسیانی و چای فلان. نیما فلاح و سحر ولدبیگی و روغن فلان. سروش جمشیدی و باقلا قاتوقش..بهنوش بختیاری و کفش فلان. پژمان جمشیدی و فرش فلانو .....

     یک دستور العملی اواخر سال نود ، درست یکی دو سال بعد از اینکه رضا زاده برای یه املاک تبلیغات کرد و وزارت ارشاد حضور ستاره ها رو در تبلیغات ممنوع کرد، صادر شد که بخونید«به منظور ارتقای ظرفیت و بهبود سطح کیفی آگهی‌های بازرگانی، به اطلاع می‌رساند استفاده از تصاویر هنرمندان و بازیگران سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی در تولید کالا‌ها و محصولات داخلی حسب نظر اداره کل بازرگانی بلامانع است»

    یعنی اینکه فقط مواظب باشید یهو برا تبلیغ فلان صابون نیکول کیدمن رو بولدش نکنید یا مثلا رو بردپیت و تام کروز زوم نکنید. همین امین حیایی خودمون بسه.

    چرا؟ چون همین عزیزان اعتراضی زده بودند که ما شغلمون اینه و برای کسب درآمد باید از پیشه ای که داریم بهره ببریم. من یه بازیگر حرفه ای هستم و حرفه ای هم یعنی اینکه فقط از این راه درآمد دارم و باید هر موقعیتی که هم پول خوب داره و هم موقعیت و شخصیت منو خدشه دار نمیکنه، برای کسب درآمد، بهره ببرم. اینا داشتن بلوا درست میکردن که وزارت ارشاد داره براشون حد و مرز تعیین میکنه که کجا بازی کنید کجا محروم هستید و کجا ممنوع التصویرید کجا بلامانع است بازیگریتون.........و..

     

     

    و در نهایت اینکه حامد جان زندگی هزینه داره. 

    کاسه ای که من دستم گرفتم و کاسه ای که شما تو دستته شاید هم اندازه باشن و با چند ثانیه زیر باران رحمت خدا زود پر بشه و قانع بشیم. اما همین هنرمندانی که درآمد کلان دارن، به همون اندازه هم هزینه های کلان دارن و عادت کردن که کاسه های بزرگ در حد دیگ دستشون بگیرن و تا پر نشه، به رضایت نمیرسن.

    اینها بدون اشاره به شخص خاصی، برای ریگلاژ آینه بغل ماشینشون، هم که شده باید برن یه تبلیغی بکنن و برگردن تا هزینه اون ریگلاژ در بیاد..... ریگلاژی که سه برابر کاسه ی من و شما هزینه میبره.

    پاسخ:
    سلام.
    باشه تبلیغ کنن ولی تو تبلیغ بازی نکنن، یعنی یه چیز بی‌کیفیت و بی‌خود رو به‌مردم نندازن...
    شاید تقصیر از خودمون باشه ... اونا بازیگرن دیگه برای نقش بازی کردنشون پول می‌گیرن ... 

    اما قناعت عجب دارایی هست .... قناعت آدم رو آزاد از هرچیزی میکنه.

    از وقتی که گذاشتی ممنون
  • میرزا مهدی
  • من به فدای شما.

    ببینید شرکتهای تبلیغاتی که مسئول ساختِ یه آیتم تبلیغاتی هستن، طبق اساسنامه کانونهای تبلیغاتیِ زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد موظف هستند قبل از تبلیغ هر کالایی، برای سلامت و صحتِ اون کالا، تجسس کنن. در غیر اینصورت، بخشی از مسئولیتِ دروغی که در ارائه ی کالای تقلبی و بنجل و یا هرچیز دیگه ای، که وجود داره، متوجه اون شرکت و یا کانون تبلیغاتی میشه. که مسئول رسیدگی به شکایات بدون دخل تصرف وزارت فرهنگ و ارشاد، قوه قضاییه است.

    اما در عمل میبینیم که اینطور نیست. دستهایی در تبلیغاتِ تلویزیونی رو شده که بدون هیچ شاکی خصوصی ای به باد فراموشی رفتن و این ماجرا هم همچنان ادامه داره.

    بازیگر بدبخت این وسط بیگناه ترین عنصرِ یه پروژه ی تبلیغاتیه

    پاسخ:
    از این بُعد بهش نگاه نکرده بودم ... 
    شاید بشه گفت بخشی از مسئولیت هم بر عهده‌ی خود صدا و سیما است که نظارت بر تبلیغات نداره و فقط درآمد از تبلیغات براش مهمه.

    بیشتر مشکل‌های ما از نبود قانون هستش، جاهایی هم که قانون هست مشکل ناظر داریم ... 
    این قانون هم که قرار هستش در مجلس درست شود هم که ما با رای دادن‌ها مون کسایی رو می‌فرستیم که بهم کباب خوش‌مزه‌تر بدن ... جریان فیلم‌برداری که قرار بود چهارشنبه از نماینده داشته باشی رو خوندم ... راستش خیلی ناراحت شدم  ... مخصوصا با این فیلم‌هایی که از تبلیغات کاندیدا‌ها پخش شده توی فضای مجازی شدیدا ذهنم درگیر شده و خودم رو ملامت می‌کنم که چرا برای این انتخابات وقت نذاشتم ... البته مسئله نگران کننده در این دوره از انتخابات چیزیه که نظر سنجی‌ها نشون می‌ده؛ اینکه احتمال پایین بودن مشارکت خیلی زیاده ...