فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!


گرانی بنزین و سهمیه بندی بنزین، از عیدی‌های پیش‌کشی رئیس‌جمهور محترم  به مردم بود! آخر به یاد دارید که از جنابشان پرسیدند که برای عیدی مردم چه در نظر گرفتید؟ گفتند عیدی مردم این باشد که خوب کار کنند ... لذا جنابشان وقتی دیدند که شما مردم خوب کار نمی‌کنید به زور عیدی را در پاچه‌تان کردند!

البته از این شوخی که بگذریم، در خوبی اصل طرح سهمیه بندی بنزین شک و شبه‌ای نیست، اعتراضی هم که بود به زمان و نحوه‌ی اجرا بود، و هست؛ چرا که ما مسئول اجرای آن را می‌شناسیم و می‌دانیم تا پدر از این ملت درنیاورد دست بردار نیست و قبول نمی‌کند که نمی‌تواند! 

و اعتراض بعدی که هست در خصوص دروغ‌گویی‌ها است؛ آقایانی که همین طرح را که در قبل اجرا می‌شد، افتضاح می‌خواندند و آن را کنار گذاشتند، برای مفتضح کردن خود دوباره رو به همین طرح آوردند و یا مثلا طرح مسکن مهر را تغییر نام دادند و ملی‌اش کردند. اگر به اشتباه هم این کار را کردند باز هم مشکلی نیست، فقط بیایند و بگویند که غلط کردیم و چه بد کردیم که آن را کنار گذاشتیم و حال پشیمانیم و دوباره به آن برمی‌گردیم.

این عیدی بنزینی که جایگزین کانال زم شد تا برای برنامه  یکسال و نیمه‌ فتنه ۹۸ جرقه‌ای باشد، حال چه عامدا و چه جاهلا؛ خوب جایگزینی بود که حتی پشتیبانی قشر مذهبی و انقلابی را برای آشوبگر به وجود آورد و آشوبگر در مقابل نیروی امنیتی احساس امنیت کرد. بالآخره درد مردم را دارد و به خاطر درد مردم از همان مردم می‌کُشد، بدون خون که نمی‌شود اعتراض کرد پس چه بهتر که از خود مردم برای مردم کشته بسازند!! امّا ... 

از طرفی میدان داران و لیدر‌ها زیادی حاشیه امن  احساس کردند و زود کار را خراب کردند و خود را لو دادند! و از آن طرف سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب آنقدر روشنگر بود که مانند فتنه‌های دیگر این فتنه هم با به خیابان آمدن خود مردم جمع شد و صفوف از هم جدا شد. 

قصد نداشتم این همه حرف بزنم فقط می‌خواستم کمی در مورد سخنان رهبری با هم گفتگو کنیم که فرصت نشد زود‌تر پست بگذارم و حالا هم که خیلی از دوستان به این موضوع پرداختند (به عنوان مثال)و مهمتر اینکه نشریه خط حزب الله هم در شماره جدیدش به این موضوع پرداخته است. (دانلود نشریه)

فقط دو چیز؛ یکی اینکه این سخنان رهبری اوج نگاه تمدنی ایشان را می‌رساند، که در راستای رشد مردم سالاری دینی، می‌گویند باید پیرو قانون بود.  و اگر اعتراض هست باید قانونی باشد، بهترین نحوه‌ی اعتراضات قانونی، نماینده‌های منتخب مردم در مجلس است. حال اینکه آن‌ها مسئولیت‌شان را درست انجام نمی‌دهند به خاطر آن چلو کبابی است که ما خوردیم، این جاست که مرز ضرب المثل‌ها عوض می‌شود، هرکی چلو کباب می‌خوره پای لرزش هم می‌شینه، وقتی به خاطر شام خوبی که کاندید مجلس به خوردمان داده رای می‌دهیم، نباید توقع داشت که آن نماینده کاری برای ما بکند، در واقع او کارش را در قبال رای ما انجام داده، همان چلو کبابی که ۲۴ ساعت بعدش در توالت ریخته شد. وقتی می‌خواهیم یک تلفن همراه بخریم، مشورت و تحقیق می‌کنیم، تلفنی که به زور ممکن است ۴ سال برای مان کار می‌کند، پس چرا در رابطه با انتخاب نماینده مجلس تحقیق نمی‌کنیم؟ آن هم چهار سال سر کار است.

چیز دوم هم که برای طولانی نشدن پست و سر نرفتن حوصله مبارکتان در پستی و فرصتی دیگر بیان می‌شود، در رابطه با هشداری است که این اغتشاشات به ما فهماند!


نظرات  (۷)

  • میرزا مهدی
  • سلام برادر. یعنی ساده ترین شکلِ بیانِ مسئله ی حل ناشدنی ای که موجوده، همین بود که گفتی:

     

     

     

    نماینده واقعا کارش را به خوبی در قبال ما انجام داده. چلو کباب. بیشتر از این هم از دستش بر نمیاد و نمیومده..... حرفت طلا

    پاسخ:
    سلام مهدی جان.

    کامنتت طلا :))

    و من بیش از آنکه روحانی را مقصر بدانم، از کسانی در حیرتم که روز انتخابات، بر اساس هوس و بی مسئولیتی به او رأی دادند و حالا طلبکار نظام هم هستند!

    پاسخ:
    در طول تاریخ همیشه اینجوری بوده، به صدر اسلام هم که نگاه کنی، بودند و زیاد هم بودند که تصمیم رو خودشون گرفته بودن و بعد از فهمیدن اشتباه به پیامبر گیر میدادن. یا جریان خوارج و ... این داستان همچنان ادامه دارد...
  • پرینازم ...
  • سلام
    خیلیم عالی :)

    پاسخ:
    سلام
    چیش عالیه؟

  • پرینازم ...
  • خخخخ اینکه گل کاری یه سیستم معیوبی به پای رای مردم بدبخت نوشته بشه

    پاسخ:
    مگه همین مردم بدبخت نبودن که رای دادن؟؟؟
    نمی گم مسئولین اشتباه نکردن، میگم خودمون اینا رو سرکار گذاشتیم.
  • پرینازم ...
  • اگه به ماباشه که کل اینارم ازسرکارمیندازیم

    مگه مردم انتخابی جز بدوبدترداشتن؟

    من خودم رای ندادم تاحالاتوعمرم ولی خیلی مسخرست که هرگندی میشه میگید خودتون رای دادین

    به خودمون باشه دلمون میخوادایناگم شن برن کلا

    کاندیدای ریاست جمهوری به صلاحیت کسایی انتخاب میشن که خودشون منتخب رهبرین!

    پاسخ:
    خوب رهبری رو مگه مجلس خبرگان انتخاب نمی‌کنه؟ مجلس خبرگان رو هم که مردم انتخاب می کنن.

    مردم سالاری یا همون که بهش جمهوری میگن با رای اکثریت اتفاق میفته. اصل نظام هم با مقبولیت اکثر مردم سرکار هست.
  • پرینازم ...
  • مقبولیت اکثریت مردم؟

    کافیه یه بار رفراندوم برگزارشه اونوقت آماراین مقبولیت قشنگ درمیاد

    انتخابات سالما! 

    پاسخ:
    اگه مقبولیت نبود که توی انتخابات شرکت نمی کردن؟! 
    رفراندوم وقتی معنا میده که توی انتخابات مردم نریزن پای صندوق‌های رای و همیشه بالای ۶۰ درصد مشارکت نباشه.
    با اینکه به خیلی از چیز‌ا نقد دارم ولی اصل انتخابات رو نمی‌تونم بدون دلیل و مدرک قبول کنم که سالم نیست. تخلف‌ها رو قبول دارم ولی اینا باعث غیر قانونی بودن انتخابات نمیشه. مگر اینکه با اصل انتخابات مشکل داشته باشید و طرفدار نظام سلطنتی باشید که بعید می دونم!

    میگه هرکی کوبیده میخوره درد سیخش رو هم تحمل میکنه:-)

     

    آقا از این حرف ها نزن, هیچکی گردن نمیگیره به روحانی رای داده!

    میگن انتخابات مشکل داره رفراندوم بگیرید! یکی نیست بگه تو رفراندوم خودت میایی پای صندوق رای مهربون! 

    پاسخ:
    ضرب المثلت جالب بود، پس اونایی که جیگر میخورن یه چیزی سرشون میشه، فکر درد سیخش هستن؟ :))