فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

این چند روز شروع کردم به پر کردن سر رسید، مثل قبل که از بین دفتر‌‌های مدرسه‌، قشنگ‌ترش را با نوشته‌هایی پر می‌کردم که هیچ ربطی به مدرسه و درس نداشت. و این یکی از علل کم رنگ بودنم در وبلاگ است، درکنار ذهن مشغولی و درگیری و حیرانی فکری که عجیب زندگی‌ام را مختل کرده، چه برسد به زیست مجازی. شاید بتوان گفت مسبب اصلی این دوری از نوشتن با کیبورد، همین حیرانی اخیرم باشد، چرا که هم او مرا به نوشتن در سررسید واداشت. والبته به نوشتن با خودکار عادت کردم و اینکه راحت‌ بدون استرس چه کسی می‌خواند و چه فکر می‌کند، هر آنچه دلم خواست می‌نویسم، بدون آن که احساس گناه کنم به خاطر اتلاف وقت خوانندگان با کلمات و افکار سردرگم و پریشانم. و از هنگامی که آشنایان فضای واقعی اینجا را می‌خوانند، نوشتن برایم سخت شده.

و البته در نظر دارم یادداشت‌های سررسیدم را با بازنویسی در اینجا بیاورم.
تا ببینیم چی پیش میاد!


به نظرتون این پریشانی دم عیدی را چه کنم؟

نظرات  (۹)

قالب های جدید بیان بلاگ رسید !!
پاسخ:
به سلامتی . رسیدن بخیر
چیزی پنهانی داری که اسمش خرده شیشۀ نفست است
و این مانع میشود که خودِ خودت باشی
و نوشتن با دفتر و خودکار را ترجیح میدهی

اگر با رسالت بنویسی
ابتدا عشیره الأقربین را دعوت میکنی
و آشناهایی که تهدیدی حساب میشدند 
فرصتی میشوند برای تغییر و عزت فامیل
پاسخ:
جمله اولت عجیب به فکرم برد!
احساس می‌کنم خیلی راست می‌گی؛ یکم بیشتر در باب منظورت از خورده شیشه نفس بگو، چه جوری مانع می‌شه خودمون باشیم؟؟؟

و بند دومت منظورت از با رسالت نوشتن چیه ؟
  • آفتابگردون ...
  • منم همین شکلی ام!
    فک کنم اول از همه باید با یه توکل درست و اساسی به آرامش رسید بعد برای هر چیزی چاره اندیشید!
    پاسخ:
    بله واقعا آرامش چیز مهمه‌ای و در این بحران‌ها به نظرم توکل خیلی موثر است
    گرفتاری ها و حیرانی ها زیاد شده...

    ان شالله خدا به وقت مون برکت بده
    پاسخ:
    ان‌شاء‌الله ....

    و البته اگر حیرانی‌ها برطرف شود و روشن شویم، و مسیرمان روشن شود ... مشکل کمبود وقت چیزی نیست که آزار دهنده باشد
    با دوست پریشانم و بی دوست پریشان...


    پاسخ:
    :)
  • محمدرضا .....
  • سلام
    گاهی پریشانی ها مهمان های ناخوانده ای هستند که باید قدومشان را گرامی داشت
    پریشانی هایت مبارک!!!!

    اگه اومدن من نوشتن را برات سخت می کنه نیام دیگه؟
    (:


    پاسخ:
    سلام.

    نه اصلا منظورم شما نبودید؛ اتفاقا از این که شما می‌خوانید خوش‌حال هم می‌شوم، چون می‌دانم اگر اشکالی در میان باشد تذکر می‌دهید.


    این پریشانی و حیرانی از آن جنس سوال‌هایی است که در کتاب شمس تبریزی پرسش بود، از آن‌ها که نمی‌خواهی زود به جواب بررسی و می‌تواند همه‌ی ریتم ها و روزمرگی‌ها را بهم بریزد.
  • علیـــــ ََ
  • نوشتن خوبه حالا فرق نمیکنه توی وبلاگ باشه یا سررسید
    :)
    پاسخ:
    نوشتن‌تان و نوشتن‌مان مستدام :)
    آقا شما مشهدی؟
    پاسخ:
    نه متاسفانه دعا کنید قسمت مون بشه؛ دوسالی میشه توفیق نداشتم:(
  • آب‌گینه موسوی
  • خیلی هم خوب! پریشانی که صفتِ اهلِ دل است. :)

    به نظرم، یادداشت‌های شخصی به مراتب، با ارزش‌تر و مغتنم‌ترند. چون شأن و احتیاط و مخاطب در آن محلّی از اعراب ندارد. علاوه بر آن که بعدتر، تورّقِ آن‌ها، بسی خاطره‌ساز و عبرت‌انگیز است.   ‌


    پاسخ:
    مخصوصا قسمت تورق کردنش حال میده، خیلی