فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

دختر ِ جوانی که عقب ِ تاکسی نشسته بود به پسر ِ جوانی که همراهش بود ، گفت : " به من گفتن 10 تا کتابی را که تو زندگی ام بیشتر از همه روم تاثیر گذاشته بنویسم " 
پسر ِ جوان گفت : " خیلی باحاله... آدم قشنگ از رو 10 تا کتاب می تونه بفهمه کسی که این کتاب ها را انتخاب کرده چه جور آدمیه. " 
دختر گفت : " صددرصد که نمیشه فهمید. " 
زن ِ میانسالی که جلو نشسته بود ، گفت : " تو چیزهای گنده همه آدم ها مثل همن، برید سراغ ِ چیزهای ریزتر. " 
دختر گفت : " یعنی چی ؟ " 
زن گفت : " یعنی انتخاب 10 تا کتاب ِ اول زیاد مهم نیست... 10 تا کتاب ِ دوم ِ زندگیه که مهمه یا 10 تا کتاب ِ سوم زندگی... اصلا 10 تا کتاب ِ چهارم ِ زندگی از همه مهم تره. " 
دختر ِ جوان لبخندی زد و به پسر گفت : " 10 تا کتاب ِ مهم ِ چهارم ِ زندگی ات کدومان ؟ "

واقعا 10 تا کتاب ِ مهم ِ چهارم ِ زندگی ِ ما چه کتاب هایی است ؟ اصلا به ده‌تای سوم و چهارم می‌رسد؟ (۴۰ تا کتاب خوندی؟)

نظرات  (۱۰)

چه قدر قشنگ گفتن اون خانم میانسال:)
من میتونم به ١٠ سری ٤ تایی تقسیم کنم کتابارو:)
و سری سوم کتاب های مهم زندگی من: قصه های بهرنگ، قصه های پریان، ناطور دشت و گربه ی من نازنازیه همش به فکر بازیه هست:)
پاسخ:
ادم‌های با تجربه حرف‌های پخته می‌زنن.


  • آفتابگردون ...
  • چه دقیق!
    پاسخ:
    نویسندش دقیق بوده، من ننوشتم فقط کپی کردم. البته شما هم دقیق خوندید
    چه جالب، تا حالا اینجوری به قضیه نگاه نکرده بودم. :)
    پاسخ:
    برا خودم هم جالب بود!
  • سیّد محمّد جعاوله
  • سلام
    احسنت
    مطلب خوبی بود
    ممنون.
    پاسخ:
    سلام بعد از چند وقت از این ورا
  • انـ ـــار
  • برای جواب این سوال باید نشست و درست و حسابی فکر کرد
    اما به نتیجه اش می ارزه
    پاسخ:
    اره واقعا به نتیجه‌ش می ارزه
  • محمد قاضی
  • از کتاب ها بیشتر از  اینکه بشه به شیوه‌ی فکری آدم‌ها فکر کرد، میشه به چیزهایی که فکر می کنن پی برد!
    این حرف، عبارت دیگری از نظریه‌ی برجسته سازی در علوم ارتباطات هستش!
    -------------------
    بنده شاید کتاب‌هایی که خوندم بیش از هزار جلد باشه و همیشه پخششون می کنم تا کسی به مجموعه‌ی کتاب های من دسترسی نداشته باشه تا بفهمه من به چه چیزهایی فکر می کنم. البته یه سری رو از کتاب خونه گرفتم و هیچوقت کسی دسترسی نخواهد داشت! خخخ
    -------------------

    میشه بپرسم چندساله هستید و چه تحصیلاتی دارید؟ برای معرفی کتاب می پرسم!
    پاسخ:
    پس برا من که اصلا نمی‌تونن بفهمن؛ چرا که مطالعه وبلاگی هم برام اهمیت داره و کسی نمی تونه ازش سر در بیاره؟!!!


    ..................

    دی ماه وارد ۲۵ سالگی شدم؛ تحصیلات کلاسیک تا دیپلم و پیش دانشگاهی؛ و در حال حاضر ۶سال مشغول حوزه علمیه هستم، برا معرفی کتاب
  • محمد قاضی
  • بازم سه‌تا سوال:
    1. حوزه قم یا  جای دیگه؟
    2. پای چندی؟
    3. طرح ولایت رفتی؟

    پاسخ:
    ۱. پا ۶ البته اصلا مهم نیس، امسال توفیق شده برم قم، به خاطر تاهل توفیق طرح ولایت رو نداشتم. 
  • محمد قاضی
  • اگر طرح ولایت نرفتی، بالاترین چیزی که میتونم توصیه کتم، طرح کتب طرح ولایته!


    اگر هم رفتی، بالاترین توصیه‌ام، یه سری کتب جهت حرکت در اسلامی‌سازی علومه!

    ----------------------
    به اون سوالات هم جواب بده، اگر قم بودی شاید همسایه بودیم!
    پاسخ:
    قم هستم، و خیلی خوش حال میشم همسایه هم باشیم!
    راستش به راحتی نمی‌تونم با یه سیر کنار بیام ترجیحم با توجه به موقعیت هستش یعنی در هر برهه‌ای یه چیز .... البته اگه توفیق شرکت در طرح رو داشته باشم حتما شرکت می‌کنم
  • محمد قاضی
  • این سیر مبانی اندیشه اسلامی هستش.
    از معرفت‌شناسی شروع میشه تا فلسفه سیاست.

    کمترین اثرش اینه که اونایی که این سیر رو گذروندن،  دیگه به کتاب های عقاید حوزه می  خندن!

    ثمره‌ی بعدیش هم در بحث اسلامی سازی علومه.
    اگر احیانا برای پایه هفت به بعد، رفتی تو رشته‌هایی مثل جامعه‌شناسی، روانشناسی، مدیریت و ... خیلی به دردت میخوره.

    در جنگ با غربزده‌ها هم که کولاک میکنه.
    ---------------------

    یه نکته هم که باید در نظر داشته باشی اینه که این کتاب ها خودخوان نیستند، یعنی باید تو کلاس و در فضای بحث اونو یادبگیری.

    قرار بر حفظ کردن نیست.

    قرار بر این است که در این دوره، از معرفت شناسی و خداشناسی گرفته تا مبانی سیاسی حکومت اسلامی رو خودت با اندیشه ی خودت کشف کنی!
    ----------------------
    حالا باز خودت میدونی، دوره هم چهل روزه تو مشهده!
    ----------------------
    پاسخ:
    دوره رو که میدونم عالیه و همش حصرت می خوردم که چرا نمی تونم شرکت کنم؛ به خاطر تاهل نمی تونم شرکت کنم ولی خوش بختانه اگه بشه و توفیق پیدا کنم این دوره رو شرکت می کنم یعنی حرف زدم که بتونم متاهلی برم شما هم دعا کن ؛ ان شاالله که خیر برامون اتفاق میوفته! و چون مطمئن بودم که برای مباحث حتما کلاس و بحث لازمه خودم سراغ مطالعه نرفتم!
  • جناب منزوی
  • بنظرم ۱۰ تاهای بعدی آدم رو تغییر میدن و هر بار آدم متفاوت تر از ۱۰ تای قبلی ست
    پاسخ:
    البته اگه اون ۱۰ تا در یک سو باشند و متناقض هم دیگه نباشن چراکه نه ... امکانش زیادِ