فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

وقتی در هوای سرد اولین روز‌های زمستان مرکب عزیز را به سختی روشن می‌کنی و خوش‌حال از این‌که روشنش کردی، دو دستت را به نشان خوش‌حالی و برای گرم شدن بهم می‌کشی؛ مثل وقتی که غذایی خوش مزه درون سفره در انتظارت نشسته.

حال هر روز صبح من تقریبا همین‌گونه است؛ البته امروز کمی دیر‌تر از صبح علی الطلوع از خانه بیرون زدم، ولی هنوز هم هوا سرد بود، لذا این حرکت هر روزه تکرار شد.

به ره افتادم و طبق عادت رادیو را روشن کردم تا با صدای آن کمی فضای ماشین گرم شود و بتوان رانندگی کرد، و این عادت هر روز من است، و تقریبا برنامه‌های رادیو را می‌دانستم.

امّا امروز متفاوت بود؛ نه تنها با رادیو گرم نشدم که هیچ سردی بر جانم نشست که تا الآن که دارم این پست را می‌نویسم دلم به هیچ کاری نمی رود! وقتی صدای گوش خراش ایجاد شدن سوراخی در اسلام گوشت را خراش می‌دهد، مثل وقتی که با متّه روی کاشی سوراخ ایجادکنی، دیده‌ای چه صدایی دارد؟ فرض کن اول صبح باشد و تو این صدا را در حالی که صبحانه نخورده از خانه بیرون زده باشی، بشنوی.

البته جنس این حفره و سوراخ، به نحوی است که با هیچ چیز پر نمی‌شود! هیچ چیز. شاید بتوان گفت کمی شبیه سوراخ‌هایی است که از روی عشق ایجاد می‌شود، نمیدانم شاید هم نه!  ولی به هر حال بایدبا این حفره عادت کرد که پرشدنی نیست!

بله روایت نبی اکرم صلی الله علیه و آله را می‌گویم : که وقتی عالمی فوت کند، حفره‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را پرکند.

وقتی رادیو فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را اعلام کرد، بدنم در آن سرما یخ زد، نه به خاطر سردی زمستان؛ بلکه به خاطر آن حفره!

ارادت قلبی ویژه‌ای به ایشان داشتم؛ هرچند نه‌تنها از نزدیک بلکه در تصویر هم خیلی کم او را دیده بودم؛ و شاید این دوست داشتن و ارادت به خاطر استاد ایشان، شهید صدر بود، ولی به هرحال ارادت داشتم و فوت ایشان ناراحتم کرد!

نظرات  (۳)

  • مرد مُفرد
  • برادر به درد مردم برس
    مطالبه کن
    فقر مردم و بیچارگی جوون ها را ببین
    بی تفات نباش
    قلمت را برای نوشتن درد مردم بکار بگیر
    آیت الله شاهرودی فوت کرد..خدا رحمتش کند...دخلش به من و شما چیست؟
    مشکل من و شما حل می شود؟
    پاسخ:
    اولا اینکه شما وقتی کسی رو که دوشتش داری از دست می‌دی ناراحت نمی‌شی؟ من هم ناراحت بودم و این پست را برای ابراز ناراحتیم نوشتم تا کمی آرام شوم .

    اما گفتی قلمت رو برای درد مردم به کار بگیر؛ قلمی نیست عزیزم، من چه به نوشتن، اینجا گاهی از بی‌حوصلگی تنها حرف می‌زنم و بس، گفتی فقر مردم رو ببین؟! عزیزم احتیاجی به دیدن نیست؛ من خودم جزء همون مردم فقیرم، با حقوق ماهانه ۶۰۰ تومان در حال گذران زندگی‌ام، نپرس چطور که داغ دلم را تازه می‌کنی.

    اما درد مردم که فقط شکم نیست عزیزم، فقط گرسنگی نیست، هر چند این‌ها هم مهم است ولی این ها تنها درد‌ها نیست، دردی بالاتر از جهل و نفهمی نداریم ... جوی که در اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی علیه آن مرحوم به پا شده را دیده‌ای ؟

    بله عزیزم مشکل من و شما حل می‌شود؛ وقتی بفهمیم که چه کسانی برای این مملکت زحمت کشیدند و چه کسانی دارن زحمت می‌کشن، اولا ناامید نمی شویم، ثانیا در انتخاب‌ها دچار مشکل نمی‌شویم، وقتی انتخاب صحیح باشه و هرکس سرجای خودش باشه اون وقت مشکلات هم حل می‌شه.
  • مرد مُفرد
  • هیچ اتفاقی نمیفته بزرگوار
    خیالت راحت
    یاحق
    پاسخ:
    یاعلی
    روحش شاد باشد ان شاءالله.

    توفیق حضور در مراسم تشییع رو داشتم.
    و همچنین نماز لیلة الدفن،
    پاسخ:
    روحش شاد
    و توفیقات‌تان مستدام