فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

توی این فضای انفجار اطلاعات و بمباران و رگبار پیام‌های تلگرامی و پست‌ها اینستاگرامی، وقتی وبلاگ گردی می‌کنم روح و روانم شاد می‌شود؛ و البته عادت ندارم وبلاگ‌های زیادی دنبال کنم و در دنبال کردن وبلاگ‌ها مشکل پسند تشریف دارم! و اگر پستی سر ذوقم بیاورد حتما نظری ایراد می‌کنم.


امّا از همه‌ی این‌ها که بگذریم، وبلاگ‌هایی هستند که هر بار به اینترنت وصل می‌شوم، حتما چک می‌کنم که مطلبی، جمله‌ای، پستی مهمانم کرده‌اند یا نه ؟  و البته این وبلاگ‌ها اکثرا دیر به دیر به روز می‌شوند و زجر کشت می‌کنند ... و تلخ‌تر و مرگ‌بار تر از همه خداحافظی‌های ناگهانی است ... 

و از قضا بعضی وقت‌ها چند وبلاگ باهم بروز می‌شوند و آنقدر کیفورت می‌کند و سرحال می‌‌آوردت که به قسمت وبلاگ‌های تازه بروز شده می‌روی و به دنبال گم‌شده‌ای می‌گردی که این حال را برایت حفظ کند اما ... 

اما سرخورده برمی‌گردی و از کار خود پشیمان و گاها تصمیم به ترک این فضا می‌گیری ...


واقعا چرا و به کجا داریم می‌رویم ؟؟؟ آیا وقت آن نرسیده که در این جنگ نابرابر کمک نفسی برای نفس‌های آخر بلاگستان باشیم ؟

شما اگر بخواهد به وبلاگ و وبلاگنویسی خدمتی کرده باشید، به چه کاری دست می‌زنید؟

نظرات  (۹)

هدف و غرض شنیدن ایده‌ها است!

پس لطفتان را دریغ نفرمایید ؟
  • حسن قاسمی
  • شاید افزایش نظردهی مسئولانه کمک کننده باشه، یعنی طرف وقتی ببینه که مخاطب پای کار داره و رویکرد مخاطبش هم افزایه و داره واقعا بهش کمک میکنه و با یکی و دو جمله، سر و ته نظرش رو به هم نمیاره، باعث بشه که فرد نه تنها از وبلاگ نره، بلکه دیگران رو هم تشویق کنه که در این فضا حضور داشته باشن
    پاسخ:
    پیشنهاد خیلی خوبیه حسن اقا . ... ولی خود شما چقدر این کار رو می کنید؟ 

    من که به شخصه نمی تونم برای هر مطلبی این کار رو بکنم ... باید مطلب در جانم بشیند
    به نظرم همین که توجه کنیم به وبلاگ ها و نویسنده ببینه بازدید کننده داره و نظر دریافت میکنه تشویق میشه در این فضا ... وای میاد مینویسه میبینه خبری نیست دلسرد میشه میگه همون تلگرام و اینستا بهتره حداقل چهارتا لایک که میگیرم 
    پاسخ:
    کاملا صحیح ؛

    ولی یه سوال از اونایی  که ترک می‌کنن و میرن تلگرام و اینستا،‌ آیا در فضای تلگرام و اینستا امکان انتشار افکار عمیق هست ؟ و یا فقط باید پیامک‌های کوتاه رگباری ارائه کرد که هم باعث نابودی فکر مخاطب و لب و مغز مطلب می‌شه ؟
    آیا امکان اندیشدن در تلگرام و اینستا هست ؟‌ 
    آیا می‌ارزد که کیفیت را فدای کمیت کنیم؟
    آیا دیده شدن اینقدر مهم است؟
    حتی مهمتر از انتقال پیام؟


    ممنون از نظر خوبتون
    باید ازشون پرسید دیگه 

    من که فقط وبلاگ رو دارم 
    پاسخ:
    اگه یکی‌شون رو گیر اوردم می‌پرسم :)
  • مرد مُفرد
  • به اعتقاد بنده یکی از بهترین اقدامات برای بهبود بلاگستان فارسی، یکپارچه کردن تمامی سرویس دهنده هاست که بیشتر شبیه یک رویاست اما شدنی هست
    همه سرویس ها نقص هایی دارند و مزایایی
    خب چرا جمع نشوند؟
    پاسخ:
    البته این یکی شدن به احتمال زیاد  باعث از بین رفتن رقابت می‌شه و باعث میشه که رشد و امکانات و سرویس دهی ضعیف می‌شه
  • حسن قاسمی
  • خودم در حال حاضر زیاد همچین رویکردی ندارم :)
    یعنی اینکه به این نیت که طرف از وبلاگ نره، بچرخم تو وبلاگا ها و نظرات سازنده بدم.
    اما خب اگه رویکرد واقعا حفظ این فضا باشه، دیگه چاره ی نیست جز حضور پررنگ داشتن در وبلاگ ها :)
    پاسخ:
    و این رابطه دو طرفه است یعنی مطلب خوب باعث دست به کیبرد شدن می شه و نظر دادن باعث انگیزه زیاد
  • سرباز کوچولو ...
  • سلام وبلاگتون رو دنبال کردم خوشحال میشم وبلاگمو دنبال کنید
    پاسخ:
    سلام.
    قول نمی‌دم دنبال کنم! 
  • سرباز کوچولو ...
  • صداقت خوبه 
    پاسخ:
    :)

    خیلی خوبِ که اینقدر قدرت درکتون بالا است!
  • علی‌رضا گلرنگیان
  • بنظرم اگه فرهنگ کتاب خوانی بین مردم رواج پیدا کنه، خود به خود وبلاگ و وبلاگ نویسی هم جانی تازه میگیره.

     

    پاسخ:
    صد در صد همین‌طوره ... مخصوصا اگه وبلاگ‌نویس‌هامون هم به سمت کتاب برند