فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

فانوس اندیشه

جواب ناله ی ما را نمی دهد دلبر ✿ خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

کفر متحرک به اسلام می‌رسد، ولی اسلام راکد، پدربزرگِ کفر است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آن‌ها را به کفر پیوند زد.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄

☆ مراقب باشید وقت با ارزش‌تان تلف‌نشود؛
حتی با نوشته‌های من!
┄┅════┅┄

موقعیت نبود گناه نکردیم؛ توهم تقوا برمان داشت!

طاقچه مثل سال قبل برای ایام عیّد نوروز گردونه گذاشته؛ گردونه امسالش جوایز متعددی نسبت به سال قبل داره ... اگه از این فروشگاه کتاب الکترونیک استفاده می‌کنید این فرصت رو از دست ندید و هر روز گردونه رو بچرخونید و جایزه بگیرید.
و اگه هم اهل کتاب نیستید یک‌بار هم که شده امتحانش کنید شاید کتاب‌های صوتی جذب‌تون کرد. البته این رو هم بگم که کتاب‌های رایگان هم داره.

 
چند وقت پیش یک کتاب متنی توی گردونه برنده شدم؛کتاب مینیمالیسم دیجیتال
هنوز کتاب رو تموم نکردم وگرنه حتما توی یک پست جداگانه در موردش می‌نوشتم؛ امّا تا همین وسطش هم که خوندم توی من تاثیر داشته؛ مثلا توی همین وبلاگ قسمت مخالف/موافق و همین‌طور قسمت دنبال کنندگان رو حذف کردم و و تغییر رویه‌ای در مورد وبلاگ خوندنم، دادم.

نظرات  (۷)

۱۰ روز بود که نتونسته بودم هیچ‌کدوم از ایده‌هام رو توی وبلاگ پست کنم، و امروز هم به‌سختی تونستم تنها یک روزانه‌نویسی داشته باشم.

 

پاسخ:
امید‌وارم هرچه زود‌تر شر این ویروس منحوس کنده بشه
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تهش چی میشه؟ مینی مالی سم

    پاسخ:
    هنوز به تهش نرسیدم ... ولی داستان نیست که ته‌ش اتفاقی بیوفته ..
  • علی‌رضا گلرنگیان
  • کاش دلیل تغییرات وبلاگ تون رو می گفتید تا ما هم اجرا کنیم. 

    خودم حدس میزنم که حذف کردن قسمت دنبال کنندگان، به خاطر اینه که وبلاگ از حالت اینستاگرامی در بیاد‌.

    درسته؟ :)

     

    پاسخ:
    تا حدودی یکی از دلایل همینه،‌ که برای نوشتن وابسته به افراد نباشیم و به قول نویسنده همین کتابی که توی این پست بهش اشاره کردم قمار نکنیم ... و مخصوصا قسمت موفق/ مخالفش ... بنظرم برای ما ها که با فضای مجازی و وبلاگ در ارتباط هستیم یک بار خوندن این کتاب بد نباشه ولو این که به حرفش گوش نکنیم...

    یک مستند هم بود دربارۀ مینی مالیسم که کل حرفشون این بود باید از چیزهای اضافی رها بشیم و متمرکز بشیم روی کار خودمون

    کتاب deep work شاید بهتر باشه که توی پادکست B+ توضیحش داده بود خواستی اون هم گوش کن ولی چیزی که من متوجه شدم اینه که کتاب های انگیزشی و برنامه ریزی جز اتلاف وقت فایدۀ دیگه‌ای نداره، یک چند روزی آدم خوبه و حس خوبی داره، بعد دوباره به حالت اولش برمیگرده.

    مستند رو من تا انتها ندیدم، چون دیدم من خودم مینیمال تر از چیزی هستم که این‌ها میگن

    پاسخ:
    نمی‌دونم این کتاب انگیزشی محسوب می‌شه یا نه ... من با این خیال که نقد مدرنیته است شروع کردم بعد احساس کردن پست‌مدرن هستش، حالا که به آخر‌اش رسیدم احساس می‌کنیم غرق در مدرنیته است.

    ولی در مجموع ایده‌های خوبی توی ذهن کاشت...

    طاقچه رو با 3 تا اکانت چرخوندم

    دوبار پوج در اومد

    یک بار هم 40 درصد تخفیف برای خرید اشتراک 6 ماهه بی نهایت، اگر میخوای بگو بهت بدم استفاده کنی

    ولی از من به شما نصیحت پول هات رو جمع کن و برای کتاب پول نده، هم کتابخونه های خوبی هست توی سطح شهرها و هم این که خیلی از کتاب هایی که اونجا میفروشن از توی گوگل میشه دانلود کرد

    پاسخ:
    من دفعه اول که زدم ۵۰۰۰ اعتبار داد :)
    برای کتاب‌های الکترونیک تنها جایی که پول دادم نرم‌افزار‌های نور هستش.
    در مورد کتابخونه‌ها هنوز نتونستم ارتباط بگیرم
  • علی‌رضا گلرنگیان
  • سه روز بی نهایت برام در اومد!

    پیشنهاد شما برای این سه روز، کدام کتاب ها از کتابخانه همگانی است؟

    پاسخ:
    هنوز می‌تونید از گردونه استفاده کنید
    پیشنهادم: کتاب ابن‌مشغله
    اگه خوندیش به این سیاهه رجوع کن:

    طاقچه حفظه الله تعالی!

    پاسخ:
    من طاقچه رو به بقیه نرم‌افزار‌های کتاب ترجیح می‌دم ... ولی هیچی کتاب کاغذی نمیشه ...

    تعبیر جالبی بود ((: